سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل سازمان ملل:

وظیفه دارم با همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد تعامل کنم

دبیر کل سازمان ملل متحد در نخستین واکنش به انتقادات آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد سفرش به ایران، گفت: به عنوان دبیر کل مهمترین نهاد بین المللی وظیفه دارم با همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد تعامل کنم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بان‌کي‌مون که در بازگشت از تهران به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک توقف کوتاهی در دوبی داشت از سفرش به ایران دفاع کرد و گفت: نباید این سفر به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شود.
 
دبیر کل سازمان ملل متحد با انتقاد ضمنی از واکنش آمریکا و رژیم صهیونیستی به برنامه سفرش به تهران جهت شرکت در نشست سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها گفت: من به قدرت دیپلماسی، گفتگو و تعامل ایمان دارم و در تهران نیز با مقام های ایرانی در مورد موضوعات مختلف تعامل و گفتگو کردم.
 
بان کي‌مون گفت: اتهامات آمریکا و اسراییل در مورد اینکه با حضور در یک اجلاس بین المللی که ایران از آن برای ارتقای وجهه خود استفاده کرد، از تهران رو دست خورده است، مردود است.
 
وی اظهار داشت: من فکر می کنم این دیدار نباید بحث برانگیز باشد، من به عنوان دبیر کل سازمان ملل وظیفه دارم با همه کشورهای عضو سازمان ملل تعامل کنم.
 
بان که نخستین دیدار یک دبیر کل سازمان ملل از ایران را از زمان سفر شش سال پیش سلف خود به این کشور انجام داد، در اجلاس سران جنبش عدم تعهد متشکل از 120کشور عمدتا توسعه یافته و در حال توسعه حضور یافت.
 
دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: در تهران، وزیران ارشد دولت سوریه موافقت کردند تا درخواست وی را برای دسترسی بیشتر امدادگران بین المللی به این کشور مدنظر قرار دهند و از این منظر، سفر به تهران موفقیت آمیز بوده است.
 
بان به دیدارهایش با آیت الله علی خامنه‌ای رهبر عالی و محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران اشاره کرد و گفت: در این دیدارها، مسائل مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مسائل هسته ای و دیگر موضوعات بررسی شد.
 
وی افزود: همچنین از اجلاس تهران برای جلب حمایت دولت های عضو جنبش عدم تعهد از ماموریت اخضر ابراهیمی دیپلمات الجزایری برای پایان دادن به جنگ در سوریه استفاده کرده است.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.