سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/عضو کمیسیون انرژی مجلس؛

ایران در ساخت نیروگاه هسته‌ای بومی می‌‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کشورمان در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای با تکیه بر نیروهای متخصص و توانمند بومی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری بنه خلخال  با بیان اینکه نیروهای متخصص ما در حال طراحی و ساخت قطعات انرژی‌های هسته‌ای و نو هستند، افزود: تداوم نیروگاه‌سازی این حوزه ضروری به نظر می‌رسد و ما با تکیه بر منابع داخلی و نیروهای متخصص خود می‌توانیم از طریق انرژی‌های نو برق تولید کنیم به طوری که بر اساس پیش‌بینی‌ها در پایان برنامه پنجم توسعه ساخت نیروگاه هسته‌ای به دست متخصصان ایرانی امکان‌پذیر می شود.

وی گفت: اعضای کمیسیون انرژی از فعالیت‌های هسته‌ای کشور بازدید کرده و جلسات متعددی را با رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار کردند و ما در این بازدیدها توانمندی‌های ایران را به عینه مشاهده کردیم به طوری که از چهره نمایندگان به خوبی رضایت و شادمانی قابل مشاهده بود.

جعفری بنه خلخال افزود: در خصوص میادین مشترک گاز و نفت نیز با وزیر پر‌تلاش نفت جلساتی برگزار کردیم تا از این میادین مشترک کشورمان بیشترین سود و بهره را ببرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین گفت :‌ در فعالیت‌های جدید استخراج و اکتشاف نفت نیز مجلس تصمیم گرفت تا متخصصان کشور ورود پیدا کنند تا ما با وابستگی کمتر بتوانیم از توانمندی‌های نفت و گاز خود استفاده کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: با رایزنی‌های انجام شده قرار است در استان اردبیل یک راکتور تحقیقاتی راه‌اندازی شود که در این زمینه به چرایی و سئوالات متعدد رئیس سازمان انرژی اتمی کشور پاسخ دادیم که به نظر می‌رسد با قانع شدن آنها این کار صورت بگیرد./س

برچسب ها: اردبیل ، بومی ، شدن ، نیروگاه ، هسته ، ای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.