سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار ارز در انتظار راه اندازي بورس ارزي

در هفته گذشته ارزها در بازار افزايش بها را از سر گرفتند و دلار پس از افت و خيزهايي در روز چهارشنبه بر روي رقمي قرار گرفت كه نسبت به آغازين هفته 4 تومان رشد داشت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، روند مبادلات بازار ارز در هفته قبل با نوسان همراه بود ولي برآيند نمودار كلي دلار در اين هفته خنثي بود و در طول هفته گذشته دلار تنها 4 تومان افزايش يافت.

براساس اين گزارش، در روز شنبه دلار با رشد محسوس و چشمگير 28 توماني تا سطح 2191 تومان بالا آمد كه با رسيدن دلار به اين سطح، ساير ارزها نيز با رشد توام و يورو 40 تومان و پوند 25 تومان افزايش و با بهاي 2760 و 3470 تومان در بازار ارز به فروش رسيدند درهم امارات نيز 7 تومان رشد و به 597 تومان رسيد.

اين گزارش مي افزايد، در روز يكشنبه با كاهش 14 توماني دلار و رسيدن آن به 2177 تومان، نرخ ساير ارزهاي عمده نيز كاهش يافت و يورو در اين روز با بهاي 2750 تومان و پوند و درهم با نرخ 3465 و 595 تومان در بازارمعامله شدند.

برپايه اين گزارش، دلار در روز دوشنبه با جبران كاهش روز قبل و با افزايش 18 توماني بر روي نرخ 2195 تومان قرار گرفت و در روزهاي بعد هم در محدوده همين بها به فروش رسيد.

هرچند در روز پنج شنبه با تعطيلي بازار اين اسكناس پشت سبز در دست دلالان و در بازار غير رسمي با بهاي 2175 تا 2185 تومان داد و ستد شد.

اين گزارش حاكي است، هر يورو اين واحد پول اروپايي در روز دوشنبه با رشد 7 توماني به قيمت 2757 تومان دست يافت كه با همين بها در بازار تا آخر هفته معامله شد. پوند انگليس و درهم امارات هم با بهاي 3467 و 597 تومان در بازار معامله شدند كه پوند انگليس در روز سه شنبه 7 تومان كاهش يافت.

گفتني است، كماكان بازار ارز منتظر راه اندازي بورس ارزي است و حرف و حديث ها درباره اين بازار جو رواني دلار را تحت تاثير قرار داده است گرچه برگزاري اجلاس سران جنبش غير متعهد بر روند حركتي دلار در بازار داخل بي تاثير نيست./س

برچسب ها: بورس ، ارز ، دلار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.