سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ساخت ضریح حرم امام حسین (ع) و درب های حرمین جوادین (ع) در مشهد

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی از ساخت ضریح حرم امام حسین (ع) و ساخت 7 جفت درب حرمین جوادین (ع) در مشهد خبر داد.

جعفر دهنوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران   مشهد،  اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را به ترتیب برای ضریح،  بیش از 4 میلیارد تومان و  برای دربها بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بخش اعظم هزینه این طرح ها را مردم استان خراسان رضوی تأمین کرده اند و هنرمندان خراسانی در مراحل ساخت آنها  نقش برجسته ای دارند.

وی تصریح کرد : بیش از 95 درصد کار ساخت ضریح جدید به انجام رسیده و پس از مراحل  پایانی  بانظر بیت آیت الله سیستانی و سایر علما و مسئولین کشور عراق کار ارسال و رونمایی از آن تا 2 ماه آینده انجام خواهد شد.

دهنوی درباره مراحل ساخت درب ها در مشهد  اظهار داشت: سال قبل و در فاز اول  8 جفت درب  حرم امام موسی کاظم (ع) و امام جواد(ع) آماده و نصب شد و امسال در فاز دوم ، 7 جفت درب در حال ساخت می باشد.

این مقام مسئول در توضیح ویژگی خاص دربهای ساخته شده گفت: زیر بنای کار درب ها از جنس چوب می باشد و  آماده بهره برداری است  اما روکش آنها در 6 جفت درب از جنس طلا و در  یک جفت باقیمانده  از جنس نقره خواهد بود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی تأکید کرد: در روزهای آینده،  قلم زنان و میناکاران کار خود را آغاز می کنند تا  5 جفت از درب های حرمین جوادین (ع)  پیش از پایان سال آماده و در حرم مطهر امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع)  نصب شود.

طراحی ضریح جدید امام حسین (ع) را استاد فرشچیان بر عهده داشته اند و طراحی و اجرای درب ها با نظارت استاد ظریف انجام می شود. قرار است پس از نصب ضریح جدید، ضریح فعلی امام حسین (ع) به موزه حرم امام حسین (ع)منتقل شود./س


 

 

 

 

برچسب ها: ساخت ، ضریح ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.