سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

نمایش «به رنگ حماسه» در مرصاد به روی صحنه می رود

کارگردان نمایش «به رنگ حماسه» از راه یابی این اثر به ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر مرصاد در استان کرمانشاه خبر داد.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان
؛مصطفی بوعذار در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از میان 96 اثر ارسالی به ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر مرصاد، هشت نمایش به این جشنواره راه یافته اند.
وی با بیان اینکه نمایش «به رنگ حماسه» به نویسندگی عبدالرضا حیاتی جزو آثار راه یافته به جشنواره است، افزود: این نمایش که به همت جمعی از هنرمندان متعهد و با تجربه گروه تئاتر آئین مردم تهیه شد، پس از ارزیابی توسط داوران و کارشناسان به جشنواره راه یافته و همراه با هفت اثر پذیرفته شده دیگر، از 11 تا 14 شهریورماه سال جاری به روی صحنه می رود.

بوعذارتصریح کرد: نمایش «به رنگ حماسه» که پس از تمرینات فشرده و مستمر در سال جاری تهیه شده، با حال وهوای فضای جنوب و اجرای موسیقی زنده، مقاومت مردم خوزستان و عشایر غیور مرزنشین در جنگ تحمیلی را روایت می کند.

وی اظهار کرد: در این نمایش مجید شمیلی، جواد منیعات، فاضل مزرعاوی، کفایت جادری، معصومه عموری، فاطمه مسعودی، ساعره حیاتی و آزاده جدیدی به ایفای نقش می پردازند.

کارگردان نمایش به رنگ حماسه با اشاره به اجرای موسیقی زنده در این تئاتر، گفت: عباس شجیرات، ولید دریس و میلاد دریس موسیقی این کار را عهده دار هستند.

وی طراحی بروشور را توسط احمد سالمی و طراحی صحنه و لباس را توسط خود عنوان کرد و افزود: این نمایش کاری از انجمن هنرهای نمایشی اهواز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز است.

بوعذار در خصوص جشنواره منطقه ای تئاتر مرصاد گفت: این جشنواره همه ساله به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات پیروزمندانه مرصاد برگزار می شود.

سرپرست گروه تئاتر با اشاره به مشکلات پیشروی گروه های نمایشی اظهار کرد: اغلب گروه های نمایشی با وجود تمرینات فشرده و تحمل زحمات فراوان برای تهیه و تولید نمایشهای ارزشی و مذهبی اما پس از راه یابی به جشنواره های خارج از استان همچنان با مشکل اعزام گروه نمایشی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه گروه های نمایشی استان مورد کم لطفی و بی مهری برخی مسئولان فرهنگی استان قرار گرفته و به خوبی دیده نشده اند.

بوعذار همچنین با اشاره به عدم استقبال مسئولان از نمایش «به رنگ حماسه» که براساس موقعیت جغرافیایی و فرهنگ مردم استان تهیه و تولید شده است، افزود: متاسفانه این نمایش به شایستگی در معرض دید تماشاگران و علاقه مندان در سطح استان قرار نگرفت.

وی ادامه داد: این در حالی است که این اثر علاوه بر راه یابی به جشنواره مرصاد، برای اجرا در تعدادی از استانهای کشور دعوت شده است.

گروه تئاتر آئین مردم در سالهای 89 و 90 علاوه بر تهیه و تولید نمایشهای مختلف؛ بیشترین حجم شرکت در جشنواره های خارج از استان را داشته و تاکنون حائز رتبه های متعدد جشنواره های مختلف شده است./س
 
برچسب ها: نمایش ، مرصاد ، صحنه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.