سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

کارنامه سالم در بدن سالم

دانش آموزاني که از عملکرد درسي خودشان راضي نيستند، به هر دري مي‌زنند و هر چقدر پول پاي معلم خصوصي و کلاس مي‌دهند، فايده‌اي نمي‌برند، بهوش باشند که به تازگي محققان متوجه شده‌اند آمادگي بدني و تناسب اندام ممکن است به آنها کمک کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، پس شايد اگر به جاي آموزشگاه‌ها سراغ باشگاه بروند و ثبت نام کنند، بهتر باشد. در مطالعه‌اي که انجام شده مشخص شده که عواملي کاملا بدني مانند ميزان قدرت بدني، انعطاف پذيري، ظرفيت هوازي و ترکيب بدني که نهايتا نشان‌دهنده تناسب اندام فرد هستند، مي‌توانند نمره دانش‌آموز را در درس‌هايي مثل خواندن و رياضي تعيين کند. در مورد دانش‌آموزان پسر، اين که چقدر خانواده هواي آنها را دارد، يعني همان حمايت اجتماعي دانش‌آموز، هم در کارنامه او مهم بود. در مورد دانش‌آموزان دختر، نمايه توده بدني يا همان BMI مهم‌ترين عامل تعيين کننده در درس خواندن بود؛ يعني دختران با تناسب وزن به قد بهتر، نمرات بهتري داشتند.
اين يافته‌ها را 2 نوع مي‌شود توجيه کرد؛ يکي اين که اين شاخص‌هاي جسماني مي‌تواند باعث بهتر شدن عزت نفس دانش‌آموزان شود و تلاش آنها را در درس خواندن بيشتر و موثرتر کند و ديگر اين که ممکن است فعاليت‌هاي بدني و ورزش‌هاي اين د انش آموزان، روي قدرت ذهني و يادگيري آنها هم تاثير مثبت گذاشته باشد. مطالعات بعدي، پاسخ درست را مشخص خواهد کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.