سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

همکاری دستگاه‌های اجرایی برای آماده‌سازی اهواز در استقبال از مهر

معاون عمرانی فرماندار اهواز خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی برای آماده‌سازی مرکز استان در استقبال از مهر و آغاز سال تحصیلی شد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، هدایت‌الله زارع‌زاده صبح امروز در جلسه ستاد استقبال از مهر به منظور هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: شهرداری اهواز، شرکت آبفا، شرکت برق، نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی باید تمهیدات لازم را در آماده‌سازی شهر و فضاهای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی و حضور دانش‌آموزان در مدارس اتخاذ کنند.

وی افزود: پاکسازی، دفع آب‌های سطحی، لکه‌گیری آسفالت و جدول‌گذاری در خیابان‌های اطراف مدارس، کاشت نهال، نصب تابلوهای راهنمای مسیر، خط‌کشی عابرپیاده، بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس و پل‌های عابر پیاده و برطرف کردن مشکلات آب و برق از جمله مواردی بوده که دستور کار دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهواز قرار گرفته است.

معاون فرماندار اهواز تاکید کرد: هر یک از شهرداری‌های مناطق هشت گانه اهواز 20 مدرسه را به صورت ویژه زیرپوشش خدمات‌رسانی قرار می‌دهند و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیز ضمن بازرسی و ارزیابی مدارس، آموزش کارکنان و دانش‌آموزان را در دستور کار دارد.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات لازم است فضاسازی و اقدامات فرهنگی برای ایجاد فضای با نشاط عمومی در شهر برای استقبال از مهرماه و بازگشایی مدارس صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح پایه ششم ابتدایی، ادارات آموزش و پرورش در تابستان سال جاری برنامه‌ریزی گسترده‌تری در زمینه سازماندهی نیروی انسانی، تکمیل و افزایش فضاهای آموزشی در دوره دبستان و ثبت‌نام مکانیزه دانش‌آموزان داشته‌اند و اکنون با آماده‌سازی شهر باید هر چه بهتر به استقبال مهر و آغاز سال تحصیلی 92-91 برویم.

معاون عمرانی فرماندار اهواز با تاکید بر همکاری همه شهروندان برای پیشگیری از بروز مشکل ترافیکی در روزهای آغازین مهرماه، پیشنهاد داد: دانش‌آموزان برای عزیمت به مدارس تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر خانواده‌های دارای فرزند کلاس‌اولی تمایل دارند در روز نخست بازگشایی مدارس فرزند خود را همراهی کنند، معمولا در روزهای ابتدایی مهرماه در اطراف مدارس ابتدایی شاهد ترافیک سنگین هستیم اما با اتخاذ تدابیری مسئولان شهری تلاش می‌کنند ترافیک را به حداقل برسانند.

خوزستان با حدود 900 هزار دانش‌آموز یکی از استان‌های پر جمعیت از نظر تعداد دانش‌آموز محسوب می‌شود.

در شهرستان اهواز، آموزش و پرورش دارای چهار ناحیه است./ج1

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، ترافیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.