سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهماني به بهترين بهانه براي سرقت

سرهنگ خانچرلي، صبح امروز از دستگيري دو سارق در جنت آباد خبر داد و گفت:" اين زوج سارق پس از ميهماني در خانه يکي از اقوام شان دست به سرقت زدند.

رييس پليس پيشگيري پايتخت، بااشاره به اين خبر، چگونگي رويداد و نحوه شناسايي متهمان عنوان كرد: مدتي پيش يکي از شهروندان ساکن محدوده جنت آباد به نام "عظيم" به ماموران کلانتري 138 جنت آباد مراجعه کرده و اعلام کرد که پس از مهماني شب گذشته در منزلش متوجه شده که تعدادي از وسايل شخصي، وجه نقد و طلا و جواهرات منزلش به سرقت رفته است و در اين خصوص به مهمان هايش که اقوام وي بودند، مشکوک است.
 سرهنگ خانچرلي افزود:" با توجه به حساسيت موضوع ليست افراد حاضر در مهماني از شاکي دريافت و ماموران تجسس اين کلانتري براي بررسي موضوع اقدام به تحقيقات نامحسوس در اين زمينه کرده و افرادي را که در اين مدت اقدامات بي سابقه همچون خريد و فروش طلا و جواهر و يا وصول چک کردند را تحت نظر قرار دادند.
 وي اضافه کرد:" در ادامه هر يک از مظنونين به کلانتري دعوت شده و از آنها در خصوص وقايع شب مهماني سوالاتي مطرح  و پرس و جويي هايي انجام شد که با توجه به پاسخ هاي ضد و نقيض دو تن از حاضران در مهماني ظن ماموران به آنها که يک زوج بودند، بيشتر از بقيه شده كه به طور نامحسوس هر دو زير نظر گرفته شدند.
 رييس پليس پيشگيري پايتخت ادامه داد:" اين اقدامات ادامه داشت تا اينکه در يکي از اين تعقيب و مراقبت ها ماموران دريافتند که اين زوج مظنون پس از چند روز به تعدادي جواهر فروشي در همان محدوده مراجعه کرده و سعي کرده اند که مقاديري طلا و جواهر را به فروش برسانند اما از آنجا که فاکتور خريد نداشته اند، هيچيک از طلا فروشي ها قبول نکرده اند.
 وي اظهار داشت:" با توجه به اينکه امکان داشت طلا ها همان اموال مسروقه باشد بلافاصله نتيجه به مقام قضايي ارجاع شده و با شکايت مال باخته ،حکم بازرسي از اين زوج  و منزل شان صادر شد که بلافاصله ماموران با در دست داشتن حکم قضايي و تفهيم متهمان منزل آنها را تحت بازرسي قرار دادند. 
سرهنگ خانچرلي عنوان داشت:" در بازرسي از منزل اين زوج که "حشمت" و "معصومه" نام داشتند مقداري طلا و جواهر به ارزش 10 ميليون تومان، يک ميليون تومان وجه نقد، يک دسته چک، چهار دستگاه تلفن همراه و آلبوم عکس هاي خانوادگي مال باخته کشف و ضبط شد که متهمان براي پيدا شدن آن در منزل خود هيچ توجيه و توضيحي نداشتند.
 رييس پليس پيشگيري گفت:" با هماهنگي انجام شده هر دو متهم به کلانتري منتقل شده و تحت بازجويي قرار گرفتند که طي آن هر دو به جرم خود مبني بر سرقت اموال اقوام خود اعتراف کرده و عنوان داشتند که با ديدن استفاده از غفلت صاحب خانه در شب مهماني اقدام به سرقت کرده اند و گمان نمي کردند که در ميان اين همه مهمان و حاضران در محل پليس بتواند آنها را شناسايي و بازداشت کند.
سرهنگ خانچرلي در پايان ضمن هشدار به شهروندان در خصوص اينگونه مسايل، گفت:" هر دو متهم پس از اعتراف و تکميل پرونده به دادسرا معرفي شدند و اموال مسروقه بدون کم و کاست به مال باخته مسترد شد که اين امر تقدير و تشکر آنها را به همراه داشت./ف
برچسب ها: پلیس ، پیشگیری ، سرقت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.