سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثروت رامني، مهم‌ترين نقطه ضعف وي در انتخابات رياست جمهوري آمريكا

استاد علوم سياسي در آمريكا ثروت ميت رامني مهمترين نقطه ضعف او در انتخابات رياست جمهوري دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه فرانس24، رامني از مورمون هاي آمريکايي است. تاکنون هيچ يک از روساي جمهور سابق آمريکا  ازکليساي مورمون نبوده اند.
مارک کندي استاد علوم سياسي در آمريکا عقيده دارد اين مسئله براي رامني نقطه ضعف نخواهد بود. وي مي گويد: چه کسي تصور مي کرد که فردي کاتوليک در انتخابات رياست جمهوري به پيروزي برسد. جان کندي نخستين  رئيس جمهور کاتوليک بود.
 سپس هيچ کس تصور نمي کرد روزي فرد آفريقايي-آمريکايي به کاخ سفيد برود اما باراک اوباما اکنون رئيس جمهور است. آمريکاييها هميشه به اين مسئله افتخار مي کنند که کاري کنند که تا پيش از آن هرگز نکرده بودند».
بنابراين مورمون بودن ميت رامني براي او نقطه ضعف نخواهد بود. ميت رامني در سن نوزده سالگي به عنوان  مبلغ مسيحي مورمونها به فرانسه رفت و در آن کشور به مدت دو سال تعداد قابل توجهي انجيل فروخت.
 اما در فرانسه در حادثه اي رانندگي نزديک بود جان خود را از دست بدهد. وي سپس با «آن» يکي از هم کلاسي هاي خود در دبيرستان ازدواج کرد و اين زوج  صاحب پنج فرزند شدند.
 همسر او مي کوشد در تبليغات انتخاباتي چهره اي پويا به اين نامزد سرد بدهد و در همه نشستهاي تبليغاتي آن رامني مي کوشد جو سنگين را به نفع همسرش تغيير دهد.
نقطه ضعف بزرگ رامني که مدام هدف حملات دموکراتها در تبيلغات انتخاباتي قرار مي گيرد ثروت کلان او است که صد و پنجاه ميليون يورو برآورد شده است. او حسابهاي بانکي در سوئيس  و جزاير بهشت مالياتي دارد ضمن آنکه در سراسرکشور نيز املاکي به او تعلق دارد.
ميت رامني سال گذشته بيست ميليون دلار درآمد داشت و فقط چهارده درصداز اين پول را به عنوان ماليات پرداخت کرد. وي با تاسيس شرکت «بين کاپيتال» بر ثروت خود افزوده است. اين شرکت سرمايه گذاري شرکتهاي مشکل دار را مي خرد. پس از کسب ثروت، رامني به سوي سياست رفت و در سال دوهزار و دو فرماندار ماساچوست شد. او مدافع سياستهاي چپگرايانه بود و نظام بهداشت ايالت خود را اصلاح کرد که الهام بخش قانون نظام بهداشت اوباما بود. رامني امروزه به عنوان فردي فرصت طلب سياستهاي خود را صد و هشتاد درجه تغيير داده است.
اسکات هلمان خبرنگار بوستون گلوب مي گويد:« او پيشتر فردي با گرايشهاي سوسياليستي تر و ميانه رو تر بود  و مواضع متفاوتي نسبت به الان داشت. او ايده هاي  خود را براي جذب آراي جمهوريخواهان و محافظه کاران تغيير داده است تا در انتخابات به پيروزي برسد.
جمهوري خواهان رامني را گاه بيش از حد ميانه رو توصيف مي کنند به همين علت او پل رايان را به عنوان معاون خود تعيين کرده که از محافظه کاران دو آتشه است.
 اين نشان مي دهد که اين نامزد، فرصت طلبانه مهره هايش را پيش مي برد.

برچسب ها: میت ، رامنی ، انتخابات ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.