سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در ایران تبلیغات سوءدشمن را خنثی کرد

عضو فعال در ستاد پیشگیری قوۀ قضائیه گفت: خودباوری کشورها در اداره امورشان بدون اتکا به تسلط و دخالت غرب و درهم فرویختن قدرت پوشالی ابرقدرتها مهمترین خروجی برگزاری اجلاس سران در ایران است.

حجت‌الاسلام سید مهدی اندرزگو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان با تاکید بر تلاش وافر دشمن برای جلوگیری از حضور کشورها در این اجلاس گفت: به رغم همۀ این تبلیغات با حضور سران کشورها در ایران و دیدن امنیت و صمیمیت کشور ما به صورت رخ به رخ، چهره به چهره و ملموس تمام تبلیغات سوء آنها خنثی شد.

وی تلاش لابی صهیونسیتها در خبرگزاریها برای تبلیغات سوء علیه ایران را تاکید کرد و گفت: با حضور دیگر کشورها در این اجلاس و قبول نکردن حرف دشمنان تمام تلاش آنها ناکام ماند و قدرت پوشالی غرب و صهیونسیم فروریخت.

به گفته وی، سران اجلاس غیر متعدها با حضور خود در ایران ثابت کردند به این خودباوری رسیدند که بدون دخالت، تسلط و نفوذ آنها می توانند مستقل و مستحکم برای امورشان تصمیم گیری کنند.

فرزندشهید اندرزگو تصریح کرد: ایران با نقش تاثیرگذار و حساس خود در اجلاس سران درس بزرگی به ابرقدرتهای دروغین داد که دورۀ حکومت و تسلط و دخالت آنها در جهان به پایان رسیده است.

حجت الاسلام اندرزگو در پایان افزود: علاوه بر خودباوری کشورها، خنثی سازی قدرت پوشالی آمریکا و صهونیست تعاملات و بررسی کشورها در مورد اوضاع سوریه و کاهش هجمه به این کشور نیز یکی دیگر از ثمرات مهم و سرنوشت ساز برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در ایران است.

شانزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها از روز هفتم تا شهریور10 (26 تا 31 آگوست ۲۰۱۲) با حضور 120 عضو و ناظر در تهران همزمان با نشست وزراي امورخارجه برگزار شد.

ایران که ریاست شانزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها را بر عهده دارد رسماً در اکتبر 1979 (سال 1358) به عنوان هشتاد و هشتمین عضو غیرمتعهدها به جنبش عدم تعهد پیوست./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.