سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

فرادی که بیخوابی دارند، فاقد ژن آرامش هستند

دست کم یک سوم از انسان‌ها به طور موقت یا دائم از اختلالات خواب رنج می‌برند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، هزاران نفر از افرادی که از شرایط جسمی سالمی برخوردارند با سطحی از کمبود خواب کنار می‌آیند که می‌تواند سایرین را به شدت مضطرب کند. این افراد تنها کسانی نیستند که از بیخوابی رنج می‌برند، کارگران شیفتی و افرادی که بیماری‌های ذهنی دارند نیز از دیگر قربانیان بی خوابی تلقی می‌شوند.

یک گروه تازه شناسایی شده از افراد بیخواب هم هستند که بدون ژن خواب راحت متولد می‌شوند. به این معنا که این افراد در مقابل احساس گرما و آسایشی که فرد پیش از خواب ظرف 15 دقیقه حس می‌کنند مصون هستند.

ژن آنها طوری طراحی شده که به جای این احساس گرما و آرامش، نوعی حالت هوشیاری ذهنی به خود می گیرند. خواب عادی و طولانی برای این افراد غیر ممکن است.

فقدان ژن آرامش در این افراد به این معنا است که آنها در این شرایط احساس آرامش نمی‌کنند و قرار گرفتن در حالت خواب برایشان دشوار است.

ژن‌های بیخوابی دیگری هم وجود دارند که دوره‌های بیداری مکرر را برای فرد به همراه می‌آورد یا برخی دیگر فرد را ساعت 4 صبح از تختخواب بیرون می‌آورد و وی را مجبور می‌کند که روز خود را در این ساعت آغاز کند اما همین ژن تا ساعت 4 بعد از ظهر آنها را خسته و فرسوده می‌کند./س
برچسب ها: بی خوابی ، اضطراب ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.