سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاكيد کلينتون بر لزوم همکاري امنيتي در منطقه اقيانوس آرام

وزير امور خارجه آمريکا اعلام کرد کشورش در چارچوب تقويت مناسبات با کشورهاي حاشيه اقيانوس آرام همکاري امنيتي را در اين منطقه تحکيم خواهد بخشيد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، هيلاري کلينتون در همين حال ابراز اميدواري کرد که با توجه به افزايش نفوذ چين در اين منطقه ، مناسبات پکن و واشنگتن نيز هر چه بيشتر تقويت شود.
وي که براي شرکت در نشست اجلاس جزاير اقيانوس آرام به جزاير کوک سفر کرده است افزود آمريکا براي يک مسئوليت دشوار در منطقه اقيانوس آرام حضور دارد و با بي اهميت جلوه دادن برخي تصورات از رقابت چين و آمريکا در اين منطقه اعلام کرد که منطقه اقيانوس آرام به حد کافي براي همه ما وسعت دارد و نگرانيها درباره اينکه فعاليت آمريکا در اين منطقه مانعي در برابرديگر کشورهاست بي مورد است.
وزير امور خارجه آمريکا در کنفرانس خبري مشترک با جان کي نخست وزير نيوزيلند گفت: ما معتقديم که براي همه کشورهاي حاشيه اقيانوس آرام برقراري مناسبات مطلوب با ديگر کشورها از جمله چين و آمريکا حائز اهميت است و آمريکا خواهان افزايش اجراي پروژه هاي بين المللي با مشارکت چين در اين منطقه است.
وي خاطر نشان کرد: گمان مي کنيم فرصت هاي بسياري براي همکاري با چين وجود دارد و ما به دنبال راه هاي متعدد تقويت اين همکاريها هستيم.
وي با اشاره به اينکه آمريکا نقش تعيين کننده اي در تامين امنيت اين منطقه ايفا مي کند افزود:  همه ما به حفظ صلح و امنيت در منطقه اقيانوس آرام علاقمنديم و آمريکا به حمايت از مقابله با کشتيراني غيرقانوني و قاچاق انسان در اين منطقه متعهد شده است.
 کلينتون بلندپايه ترين مقام آمريکايي است که تاکنون در اجلاس جزاير اقيانوس آرام شرکت کرده است و گفته مي شود حضور وي در اين اجلاس پيامي به چين مبني بر اين است که واشنگتن خواستار حضور بيشتر در اين منطقه است، ؛ منطقه اي که پکن در سال هاي اخير نفوذ خود را افزايش داده است.

برچسب ها: هند ، کلینتون ، اقیانوس ، آرام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.