سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ميرابيان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد

تحقق تدريجي پيشنهاد ايران در اصلاح ساختار سازمان ملل

يک کارشناس سياست خارجي گفت: پيشنهاد مطرح شده از سوي جمهوري اسلامي ايران در شانزدهين اجلاس غير متعهدها در رابطه با اصلاح ساختار سازمان ملل به تدريج قابل تحقق خواهد بود.

رضا ميرابيان در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پيشنهاد ايران در رابطه با اصلاح ساختار سازمان ملل گفت: ساختار سازمان ملل بعد از جنگ جهاني دوم شکل گرفته و تاکنون در فضاي سياسي و بين‌المللي دنيا حاکم بوده است.

وي افزود: پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران در رابطه با اصلاح اين ساختار که در بسياري از موارد با عدالت جهاني و حقوق بشر منافات دارد مطرح شده و اين موضوع بارها از سوي جمهوري اسلامي ايران براي حفظ منافع کشورهاي جهان بيان شده است.

اين کارشناس سياست خارجي گفت: پيشنهاد مطرح شده از سوي جمهوري اسلامي ايران در شانزدهين اجلاس غير متعهدها در رابطه با اصلاح ساختار سازمان ملل به تدريج قابل تحقق خواهد بود.

ميرابيان در پاسخ به واکنش آمريکا و رژيم صهيونيستي در برابر طرح اصلاح ساختار سازمان ملل تصريح کرد: واکنش آمريکا و رژيم‌صهيونيستي که با عصبانيت با اين پيشنهاد روبرو شدند قابل پيش بيني بود، چون يکي از دلايل تداوم موجوديت صهيونيست‌ها در سطح منطقه و جهان استفاده از حق وتو بوده و بارها رژيم صهيونيستي رفتارهاي غير عادلانه و خصمانه خود را با حق وتو از سوي ديگر کشورها مخفي کرده است.

وي در پايان خاطر نشان کرد: کشورهاي عدم تعهد بارها در مسائل گوناگون نظير حق هسته‌اي ايران با کشورمان مواضع نزديکي داشته‌اند که اين اشتراک نظر در تحقق تدريجي اصلاح ساختار سازمان ملل مي‌تواند مفيد واقع شود.

انتهاي پيام/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.