سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشكيل دولت انتقالي توسط رئيس جمهور جديد مكزيك

انريکه پنا نيتو، رئيس جمهور منتخب مکزيک درحالي که آماده تشکيل دولت انتقالي اين کشور مي‌شود، خواستار اتحاد احزاب شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شينهوا، پس از تائيد نتيجه انتخابات و اعلام رياست جمهوري نيتو از سوي ديوان عالي انتخابات مکزيک،وي از اعلام اسامي کابينه انتقالي خود تا چند روز آينده خبر داد.
در پي پيروزي نيتو در انتخابات رياست جمهوري مکزيک با کسب بيست درصد آرا بيشتر از رقيب خود، ديوان عالي انتخابات اين کشور بطور رسمي وي را از دسامبر 2012 تا نوامبر 2018 بعنوان رئيس جمهور منتخب اين کشور اعلام کرد.
خوزه آلخاندرو لونا راموس،رئيس ديوان عالي انتخابات مکزيک ضمن تاکيد بر حمايت از استقرار دموکراسي در اين کشور ، حضور آزاد راي دهندگان مکزيکي را دليلي بر شفافيت سياسي اين کشور توصيف کرد.
راموس، بررسي 2000 مورد شکايت انتخاباتي را دليلي ديگر بر نظارت اين ديوان برروند انتخابات تلقي کرد.
در پي تجمع طرفداران احزاب مخالف  در اطراف دادگاه به منظور اعتراض به تصميم مقامات ديوان، نيروهاي نظامي با راه اندازي ايست هاي بازرسي و موانع براي مقابله با اقدامات احتمالي مخالفان، در اطراف ديوان عالي انتخابات مستقر شدند.
اين در حالي است که مخالفان ، برغم ارائه اسناد و مدارک از سوي ديوان عالي انتخابات مبني بر صحت روند انتخابات رياست جمهوري اين کشور، انتخابات اخير اين کشور را «  غير معتبر و غير آزاد» توصيف مي کنند.
« حزب انقلاب نهادين »، از  سال 1929 تا سال 2000 قدرت را در مکزيک در دست داشت.اين حزب در سال 2000 قدرت را به حزب راستگراي پي.اي.آن« اقدام ملي » واگذار کرد.

برچسب ها: مکزیک ، رئیس ، جمهور ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.