سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اندیشکده آمریکایی صلح

ایران با میزبانی شایسته آمریکا را شکست داد/ جمهوری اسلامی در کشمکش دیپلماتیک بر آمریکا غلبه کرد

یک اندیشکده آمریکایی پس از اتمام اجلاس سران غير متعهد در تهران نوشت: اجلاس تهران پاسخی شفاف و اصولی به آمریکا و متحدینش و ادعاهای ضد ایرانی آن‌ها بود.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ اندیشکده آمریکایی "صلح" در گزارشی به قلم "رابین رایت" و در خصوص "برپایی اجلاس غیر متعهدها در تهران" می‌نویسد: ایران موفق شد با میزبانی شایسته از 120 هئیت همراه در اجلاس نم در تهران خود را از آمریکا پیش اندازد.

بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی موفق شد در کشمکش دیپلماتیک با آمریکا با آوردن دبیرکل سازمان ملل متحد به تهران بر واشنگتن غلبه کند.

در ایران بیش از 50 رییس جمهور یا رهبر کشورهای مختلف حضور داشتند که در کنار این‌ها مرسی، رییس جمهور مصر و عضو اسبق اخوان المسلمون برای بار اول عازم ایران شد.

اندیشکده مذکور می‌نویسد: در روز افتتاح این اجلاس ایران تلاش خود را برای شکست حصر تحریم‌ها با حضور وزرای امور خارجه کشور های شرکت کننده و 17 عضو یا هئیت ناظر نشان داد. از سوی دیگر جمهوری اسلامی موفق شد خود را به عنوان کشوری قربانی تروریسم نشان دهد و خودرو منفجر شده دانشمندان هسته‌ای خود را در محل برگزاری اجلاس به نمایش گذاشت.

اندیشکده "صلح" در خاتمه می‌نویسد: این نشست واکنشی شفاف و اصولی به آمریکا و متحدینش و ادعاهای آن‌ها بود. ایران با برگزاری این نشست در پی آن بود تا توخالی بودن ادعاهای آن ها را نشان دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.