سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

مبارزه با چاقی مفرط به وسیله ی شیر

شیر حاوی ویتامینی به نام نیکوتین امید ریبوسید nicotinamide riboside) NR) است که می‌تواند جلوی چاقی مفرط را بگیرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، 

محققان می‌گویند که ویتامین نیکوتین امید ریبوسید پیش ساز ویتامین دیگری است که از ویتامین B3مشتق می‌شود و نام آن نیکوتین امید آدنین دی نوکلئوتید nicotinamide adenine dinucleotideمی‌باشد.

بر پایه ی این گزارش، محققان به تازگی بررسی‌هایی روی موش‌های آزمایشگاهی انجام داده و به این نتیجه رسیدند که مصرف مکمل ویتامین NR میزان متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و از ابتلا به چاقی مفرط پیشگیری می‌کند، حتی اگر افراد غذاهای سرشار از چربی مصرف کنند.

این خاصیت ویتامین NR به دلیل تأثیر آن روی میتوکندری‌ها است. میتوکندری نوعی دستگاه انتقال انرژی است که انرژی مورد نیاز را به سلول‌ها می‌رساند.

مصرف مکمل ویتامین NR میزان متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد

و از ابتلا به چاقی مفرط پیشگیری می‌کند

این گزارش حاکی از آن است که محققان این‌گونه نتیجه گیری می‌کنند ، اگر ویتامین طبیعی NR به عنوان مکمل غذایی مورد استفاده قرار بگیرد باعث افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌شود و اختلالات و مشکلات مربوط به کهولت سن را بهبود می‌بخشد.

با این حال زمان لازم است تا محققان بتوانند چنین محصولی ساخته و روانه‌ی بازار کنند. متخصصان تاکید می‌کنند برای استفاده از خواص ویتامین NR لازم است که میزان زیادی شیر مصرف شود./س

برچسب ها: شیر ، چاقی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.