سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

اجلاس جنبش غیرمتعهدها درتغییرساختارهای بین المللی نقش مهمی دارد

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نشست سران 120 كشور دنیا در اجلاسیه جنبش غیرمتعهدها در تهران، قطعا در تغییر ساختارهای بین المللی نفش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک حجت الاسلام سلیمی افزود: برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها، یك رویداد مهم سیاسی و تاریخی در سطح منطقه و جهان قلمداد می شود.

وی گفت: اجلاس سران جنبش عدم تعهد به لحاظ اینكه بعد از سازمان ملل متحد یكی از مهم ترین سازمانهای بین المللی است از یك اهمیت و خاصی برگزاری آن برخوردار است.

وی بیان كرد: شركت كشورهایی از دنیا كه حتی از نظر اقتصادی در سطح بالاتری از كشورهای اروپایی هستند در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهد از حساسیت فوق العاده ای در جهان نتایج مهمی خواهد داشت.

وی ، شركت 120 تن از نمایندگان كشورهای دنیا اعم از حضور پادشاه، رییس جمهور، وزرا و معاون رییس جمهور كه حدود 70 درصد جمعیت جهان در این كشورها زندگی می كنند، از دیگر دلایل اهمیت شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهدها عنوان كرد.

سلیمی، افزود: حل بسیاری از مشكلات و مسایلی كه امروز جهان با آن مواجه شده است، بدون همكاری و همدلی اعضای جنبش غیرمتعهدها، امكان پذیر نخواهد بود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.