سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/رییس هیات مدیره جامعه معلولین ایران؛

خواسته اصلی معلولان خروج از حاشیه جامعه است

رییس هیات مدیره جامعه معلولین ایران گفت: خواسته اصلی و به حق معلولان خروج از حاشیه و ورود به متن جامعه و داشتن حقی برابر با سایر افراد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک محمود نژاد در حاشیه نشست نمایندگان شعب جامعه معلولین سراسر كشور اراك در جمع خبرنگاران افزود: امروزه معلولان با حضور پررنگ و مقتدر در عرصه های ورزشی و اجتماعی توانایی و پتانسیل خود رانشان داده اند و این مهم باید مورد توجه مسوولین قرار گیرد.

وی ادامه داد: جهان امروز با ایزولاسیون ( جداسازی ) معلولین موافق نیست و این مهم باید در بهزیستی كشور نیز با پرداخت كمك هزینه نگهداری به منظور حضور این قشر در خانواده ترویج یابد.

رییس هیات مدیره جامعه معلولین ایران بیان كرد: براساس قانون حمایت از معلولین 10درصد از ساخت و سازهای ارزان قیمت كشور باید در اختیار معلولین قرار گیرد كه متاسفانه مانند سهمیه استخدام معلولین در ادارات و نهادهای دولتی، به فراموشی سپرده شده است.

محمود نژاد اضافه كرد: انعكاس خواسته ها و نیازهای معلولین از طریق رسانه ها كمك بزرگ و شایانی به حل معضلات موجود خواهد كرد.

وی ادامه داد: بازنشستگی پیش ازموعد، معافیت از مالیات، مناسب سازی شهری و شهریه داشجویان از خواسته ها و نیازهای معلولین است كه باید هرچه سریعتر به آن پرداخته شود.

هم اكنون یك میلیون و 200 هزار نفر معلول در ایران شناسایی شده اند كه از این تعداد، نزدیك به 670 هزار نفر زیر پوشش حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی كشور قرار دارند و خدمات مختلفی را دریافت می كنند و رسیدگی و ارایه خدمات مطلوب به این تعداد مددجو، كمك و مشاركت بخش خصوصی و مردم خیر و نیكوكار كشور را می طلبد./س

برچسب ها: معلول ، اراک ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.