سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما در جمع نظاميان آمريکايي ؛

جنگ افغانستان را مانند عراق مسئولانه به پايان مي بريم!

رئيس جمهور آمريکا در ديدار با برخي از نظاميان کشورش بار ديگر از خدمات آنها در طول حضور در عراق تشکر و قدرداني کرد

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، باراک اوباما از پايان ماموريت نظاميان آمريکايي  در عراق به عنوان لحظه تاريخي در طول حيات کشورش نام برد و افزود: قدرت ، عزم و تصميم مثال زدني شما باعث شد تا يک ديکتاتور خون خوار در کمتر از يک ماه ، سقوط کند. شما با افتخار عراق  را ترک گفتيد. ما به نبرد خود با القاعده بيش از پيش ادامه داديم و آمريکا بيش از اين از سوي بن لادن تهديد نمي شود. نظاميان ما همچنان  در افغانستان حضور دارند و من از اينجا به نمايندگي از خود و ملت آمريکا براي اين نظاميان و تمام نظاميان امريکايي حاضر در تمام مناطق جهان ، دعا مي کنم. ما در افغانستان ، طالبان را عقب رانده و نظاميان افغان را اموزش داده ايم. روند انتقال قدرت و اداره امور به نظاميان افغان در حال اجراست.
وي وعده داد همانگونه که قول داده بوديم بيش از سي هزار تن از نظاميان ما تا ماه آينده به کشور بازخواهند گشت. ما تلاش مي کنيم همانند عراق ، جنگ در افغانستان را نيز مسئولانه را به پايان ببريم. از سال اينده ، افغانها مسئوليت تامين  امنيت کشورشان را در دست خواهند گرفت. روند انتقال کامل قدرت و تامين امنيت توسط افغان ها در سال 2014  کامل خواهد شد. حتي با پايان يافتن ماموريت ما در افغانستان ، هرگز اجازه نخواهيم داد اين کشور بارديگر محلي براي حمله به آمريکا  قرار گيرد. همزمان با توانمند شدن  بيشتر نظاميان افغان ، شمار بيشتري از نظاميان ما به کشور باز خواهند گشت. پس از ده سال ماموريت مستمر نظاميان ما در افغانستان ، زمان براي آموزش بيشتر و گسترش آمادگي نظاميان و تدارک براي آينده فرا مي رسد. هرگز به برخي ادعاها درخصوص کاهش تدريجي قدرت و نفوذ  آمريکا اعتنا نکنيد. ما به نمايندگي از آزادي ، رهبري نظاميان ائتلافي را بر عهده داريم و از جمله در کنار مردم ليبي ،به اين مردم در خلاص شدن از دست معمر قذافي کمک کرديم. در حال حاضر در سراسر جهان ، گرايشات نويني در خصوص آمريکا  شکل گرفته است. همواره ايالات متحده آمريکا بيشترين تحسين و تقدير را در جهان ، از ان خود کرده است. هر شهروند آمريکايي امروز مي تواند  به ايمن تر بودن ، مقتدر بودن و محترم شمرده شدن کشورش ببالد. به شما قول مي دهم آمريکا هرگز در تامين امنيت خود و منافعش تعلل نخواهد کرد. بعنوان فرمانده نيروهاي مسلح کشور ، ارتش آمريکا را همواره بعنوان مجهز ترين و آماده ترين ارتش جهان ، نگاه خواهم  داشت. امروز قانون دسترسي بهتر و بيشتر نظاميان و بازنشستگان نيروهاي مسلح به خدمات پزشکي را امضا کردم.
رئيس جمهور آمريکا افزود: در حاليکه شايد نظاميان ما شامل  يک درصد از کل جمعيت آمريکا  باشند ،  ولي صددرصد مردم از تمام نظاميان آمريکا حمايت مي کنند. هدف ما تامين امنيت شغلي کهنه سربازان است. ما با کمک شما بيش از پيش قوي تر شده ايم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.