سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روس اتم از عملیاتی شدن نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد

روس اتم روسیه از عملیاتی شدن کامل نیروگاه هسته‌ای ایران در بوشهر خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ این خبرگزاری به نقل از شرکت روس‌ اتم اعلام کرد اولین نیروگاه اتمی ایران که نماد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای این کشور ـ به زعم ایران ـ است، اکنون با ظرفیت کامل عملیاتی شده است.
بر اساس این گزارش، روسیه ساخت این نیروگاه که قابلیت تولید 1000 مگاوات برق دارد را در شهر بوشهر به اتمام رساند .
دفتر مطبوعاتی شرکت اتم انرگو پرویکت، موسسه وابسته به شرکت اتم استروی اکسپورت اعلام کرد که واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر به طور کامل و با صددرصد ظرفیت خود راه‌اندازی شد.
در اطلاعیه منتشره توسط این شرکت آمده است: راکتور واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر ساعت 18 و 47 دقیقه روز 30 اوت (نهم شهریور) به وقت محلی به طور کامل و با صددرصد ظرفیت برنامه‌ریزی خود، برای تولید برق راه اندازی شد.
در این اطلاعیه به نقل از ولادیمیر پاولوف، معاون مدیر شرکت "آتوم انرگو پرویکت" آمده است که راه‌اندازی کامل و صددرصد نیروگاه اتمی بوشهر مرحله پایانی در رساندن واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر به مرحله بهره‌برداری است که در جریان آن تمام تجهیزات و سیستم‌ها این نیروگاه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.
وی تاکید کرد که اولویت اصلی در جریان احداث نیروگاه اتمی بوشهر همواره مسایل ایمنی بوده و به این دلیل انتخاب ظرفیت راکتور به طور مرحله به مرحله صورت گرفته و با انجام آزمایشات لازم تجهیزات نیروگاه برای بهر‌ه‌برداری امن آن همراه بوده است.

برچسب ها: نیروگاه ، بوشهر ، دوس ، اتم ، رویترز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.