سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحليلگر چيني:

اجلاس نم موفقيت بزرگي براي ايران است/ غرب در منزوی کردن ایران شکست خورد

تحليلگر چيني اجلاس نم را موفقيت بزرگي براي ايران ارزيابي کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، مدیر مطالعات خاورمیانه در مرکز مطالعات بین المللی پکن در گفتگو با تلویزیون چین اجلاس نم را موفقیت بزرگی برای ایران ارزیابی کرد و گفت: ایران می تواند از میزبانی اجلاس نم به برخی از اهداف خود دست پیدا کند. از نظر دیپلماتیک و سیاسی، زمان برگزاری این اجلاس در تهران بسیار اهمیت دارد. آمریکا و متحدان اروپاییش تلاش بسیار زیادی کرده اند تا ایران را با تحریمهای سیاسی و اقتصادی شدید منزوی کنند و اجازه ندهند بسیاری از کشورهای مهم و شخصیتهای بین المللی در این اجلاس شرکت کنند اما با حضور هیئتهای یکصد و بیست کشور جهان و حدود سی رئیس دولت عملا تلاشهای غرب برای منزوی کردن ایران شکست خورد. همچنین حدود هزار خبرنگار از سراسر جهان برای پوشش اخبار این اجلاس به تهران رفته بودند.

این بزرگترین گردهمایی بین المللی در ایران است. ایران توانست هم به مردم خود و هم به جامعه بین المللی ثابت کند که اصلا منزوی نشده است و تلاشهای آمریکا و اروپا برای منزوی کردن ایران شکست خورده است. از نظر اقتصادی هم، ایران به عنوان میزبان این اجلاس تلاش کرد تا با استفاده از این فرصت گفتگوهای اقتصادی را با کشورهای شرکت کننده از جمله هند برگزار کند.

هند هیئت بزرگی به این اجلاس اعزام کرده بود و این کشور قول داده است تا به رغم فشارهای آمریکا همکاریهای اقتصادی خود را با ایران گسترش دهد. ایران با میزبانی این اجلاس توانسته است از نظر سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی دستاوردهای زیادی داشته باشد.
برچسب ها: نم ، اجلاس ، تهران ، موفقیت ، nam
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.