سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلوبال ریسرچ:

حضور بان کی مون در کنار احمدی نژاد، آب سردی بر دسیسه آمریکا و اسرائیل

پایگاه خبری تحلیل گلوبال ریسرچ در گزارشی اعلام کرد: حضور بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در کنار محمود احمدی نژاد، دسیسه آمریکا و اسرائیل علیه ایران را درهم شکست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ، "فینیان کانینگهام " در این گزارش نوشت: نشستن بان کی مونه در کنار محمود احمدی نژاد در اجلاس جنبش عدم تعهد با حضور 120 کشور جهان را می توان به عنوان یک ضربه دیپلماتیک به دسیسه ایالات متحده و متحدان غربی، از جمله اسرائیل قلمداد کرد.
 
این گزارش افزود: سکوت بان کی مون در مقابل بیانیه صریح ایران نشان داد این دیپلمات کره جنوبی دیگر عروسک خیمه شب بازی و چاپلوس امپریالیسم آمریکا نیست.
 
یک هفته مانده به اجلاس نم، آمریکا خواستار عدم حضور بان کی مون در اجلاس تهران شده بود ولی هنگامی که بان کی مون، هفته گذشته اعلام کرد که او در این نشست حضور می یابد، دولت آمریکا این تصمیم را "کمی عجیب و غریب" خواند.
 
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، هم تلاش بسیاری برای عدم حضور بان کی مون در این اجلاس کرد ولی ناکام ماند.
 
ایالات متحده و متحدان غربی آن از اجلاس سران جنبش عدم تعهد می ترسیدند چرا که این اجلاس یک نمایش جهانی در قبال ایران بود. برای بیش از سه دهه، واشنگتن با راههای مختلف سخت در تلاش برای فشار و جلوگیری از مطرح شدن ایران در عرصه های جهانی است.
 
قدرتهای غربی به ویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه به طور مداوم ادعا می کنند این کشور در حال "نقض تعهدات خود" است.
 
واشنگتن
همراه با اسرائیل، در تلاش برای به تصویر کشیدن ایران به عنوان یک "دولت منفور در سطح جهانی به تهدید برای حمله نظامی و اعمال تحریم های اقتصادی روی آورده اند.
 
با این حال، حضور حدود 120 کشور
بعنوان دو سوم اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تهران در این هفته یک "بیانیه روشن از سوی جامعه بین المللی" است که انزوای ایران تنها یک ادعا و دروغی بزرگ است.
 
واضح است که اکثر مردم جهان ایران را به عنوان تهدیدی برای صلح جهانی نمی بینند. در واقع، حمایت از ریاست جمهوری ایران در جنبش عدم تعهد برای سه سال آینده، دفاع از حق این کشور برای توسعه برنامه های خود، از جمله دستیابی به فن آوری صلح آمیز هسته ای است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.