سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئيس جمهور اندونزي در نشست اجلاس نم

جنبش عدم تعهد بايد پيشگام توسعه سياسي در جهان باشد

معاون رئيس جمهور اندونزي گفت: کشورها در سطح بين‌المللي نياز به ترويج فرهنگ صلح و دوستي دارند و جنبش عدم‌تعهد بايد پيشگام توسعه سياسي در جهان باشد

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم؛ معاون رئيس‌جمهور اندونزي با اشاره به ترويج فرهنگ دوستي و برادري ميان کشورها اظهار داشت: کشور اندونزي حامي ارتقا بخشيدن دوستي و برادري ميان کشورها است و کشور ما تمام تلاش خود را براي مقابله با چالش هاي پيشه رو مي کند .

وي با بيان اينکه کشورها بايد به دنبال رفع بحران‌هاي اقتصادي و سياسي حاکم باشند، عنوان کرد: کشورهاي عضو عدم‌تعهد بايد با همکاري و ارائه راهکارهاي موثر خود زمينه ايجاد گفتگوها و مذاکرات دو طرفه را به وجود آورند.

وي ادامه داد: اکنون در شرايطي به سر مي‌بريم که با تهديدات شديدي مواجه هستيم و در برخي از کشورها حداقل نيازهاي آنها نيز برآورده نمي‌شود و اين بحران تنها با همکاري و حمايت کشورهاي همسو حل مي‌شود.

معاون رئيس‌جمهور اندونزي با بيان اينکه تمامي کشورهاي مسلمان با يکديگر هم‌صدا شوند خاطر نشان کرد: تا زماني که تمامي کشورها براي پيشبرد اهداف و برنامه خودشان تصميم جديدي را اتخاذ نکنند نخواهند توانست در برابر ظلم و ستم غرب و رژيم صهيونيستي ايستادگي کنند.

وي حمايت کشور خود را از به عضويت در آمدن فلسطين در سازمان ملل اعلام  كرد و گفت: اندونزي همواره حامي درصدد رفع و کمک به حل بحران‌هاي حاکم در کشور فلسطين است و همچنين خواستار هماهنگي کشورهاي عضو عدم‌تعهد در کاهش مشکلات ملت فلسطين است.

انتهاي پيام/ب2

برچسب ها: اجلاس ، اندونزی ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.