سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصيه‌هاي لازم براي خانم‌هايي كه قصد بارداري دارند

خانم‌هايي كه قصد بارداري دارند به توصيه‌هاي لازم در اين زمينه توجه كنند.

دكتر اسداله رجب رئيس انجمن ديابت ايران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امروزه توصيه مي‌شود خانم‌هايي كه در معرض خطر ابتلا به ديابت هستند و قصد بارداري دارند قبل از شروع بارداري با پزشك خود مشورت داشته باشند.
وي تصريح كرد: خانم‌هايي كه داراي افزايش وزن هستند و همچنين خانم‌هايي كه در خويشاوند نزديكشان يعني پدر، مادر، خواهر و برادرشان بيماري ديابت وجود د ارد بايد قبل از شروع بارداري با پزشك خود مشورت كنند.
دكتر رجب همچنين يادآور شد: خانمهايي كه داراي فشار خون بالا، چربي خون بالا هستند و نيز كساني كه داراي استرس زياد و در معرض نگراني‌هاي مداوم هستند بايد قبل از بارداري از پزشك خود راهنمايي‌هاي لازم را بگيرند و حتماً با پزشك مشورت كنند.
وي  عنوان كرد: خانمهايي كه سيگار مي‌كشند و نيز خانم‌هايي كه درگذشته، بارداري هاي قبليشان سقط مكرر داشته و همچنين در بارداري‌هاي قبلي نوزاد بالاي چهار كيلو داشته‌اند لازم است قبل از شروع بارداري با پزشكان مشورت كنند.
رئيس انجمن ديابت ايران به افراديكه در معرض خطر ديابت حاملگي نيستند هم توصيه كرد: لازم است در هفته 24 تا 28 حاملگي به پزشك مراجعه كرده و از نظر ديابت مورد بررسي قرار بگيرند./عط
برچسب ها: بارداری ، فشارخون ، استرس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.