سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشونت پلیس اردن در تظاهرات مردمی حمایت از فلسطین

مقامات اردن، روز يک­شنبه از سفر حدود ۱۰۰ تن از اعضاي گروه «خوشامدگويي به فلسطين» به کرانه باختري جلوگيري کردند. اين افراد قرار بود به دانش آموزاني که در معرض اشغال‌گري رژيم تل آويو هستند، کمک‌هاي بشردوستانه برسانند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ، پليس اردن با تظاهرکنندگاني که در مقابل سفارت رژيم اسرائيل در امان در اعتراض به جلوگيري از کمک رساني به دانش آموزان در کرانه باختري تجمع کرده بودند، درگير شد.
پليس روز پنج شنبه (۹ شهريور، ۳۰ آگوست) بعد از اين‌که معترضان حاضر به ترک محل تظاهرات خود نشدند، از خشونت استفاده کرد.
بر پايه اين گزارش، اجازه داده نشد دو اتوبوس حامل فعالان از پل الملک الحسين که از اردن به کرانه باختري منتهي مي‌شود، عبور کنند. فعالان که از کشور امريکا و ديگر کشورهاي اروپايي بودند، چندين تن اسباب بازي، خودکار، دفتر و ديگر وسايل مدرسه را همراه خود داشتند.

اين فعالان همچنين در جولاي ۲۰۱۱ و آوريل ۲۰۱۲ تلاش کردند از فلسطين اشغالي وارد کرانه باختري شوند اما رژيم تل آويو از ورود آن‌ها به اين کرانه اشغال شده جلوگيري کرد.

رژيم اسرائيل در سال ۱۹۶۷ ميلادي شرق بيت المقدس و کرانه باختري را اشغال و سپس اين مناطق را به فلسطين اشغالي ضميمه کرد. جامعه بين المللي اين اقدام رژيم اسرائيل را به رسميت نشناخته است.

تظاهرات ديگري نيز در مقابل سفارت فرانسه در پايتخت اردن برگزار شد. حاميان فلسطين در اين تظاهرات حمايت پاريس از تل آويو را محکوم کردند
برچسب ها: فلسطین ، اردن ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.