سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستاوردي جديد در عرصه پزشكي؛

ساخت تخت قابل شستشوي الكتريكي

پژوهشگران استان تهران موفق به ساخت تخت شستشوي الكتريكي شدند.

ناهيد معرفيان محقق و پژوهشگر استان تهران در گفتگو با خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران گفت: دستگاه الكترو تخت كه براي نخستين بار در كشور ساخته شده است مشتمل بر يك تخت پيشرفته‌ شستشوي بيمار كه به منظور سهولت در انجام كارهاي روزانه و عدم اتكا به ديگران ساخته شده كه البته از نظر روحي و اعتماد به نفس و اميد به زندگي بيماران نيز موثر است.
وي در خصوص موارد استفاده از اين دستگاه افزود: تخت شستشوي الكتريكي مخصوص بيماران نخاعي و مورد استفاده در آسايشگاه‌هاي جانبازان،سالمندان ، بخش ارتوپديف سوانح سوختگي، بيماران ام اس است.
جلوگيري از زخم بستر براي بيماران از ويژگي‌هاي بارز اين تخت است.
معرفيان در ادامه گفت:‌ويژگي اين تخت از جمله توانايي تحمل 150 كيلوگرم در حالت افقي، دارا بودن بالابر برقي، وان، دوش و صفحه گردان تخت و لوله تخليه و شستشو توسط دوش دستي كه متصل به آب سرد و آب گرم بوده است.
وي به مزيت‌هاي اين دستگاه اشاره كرد و گفت: سرعت عمل و سهولت در انجام كارهاي بيمار، جلوگيري از زخم بستر بيمار، قرار گرفتن بيمار در آب گرم و ماساژ بدن از جمله ويژگي‌هاي اين دستگاه است.
وي خاطر نشان كرد: قسمت‌هاي مختلف اين نوع تخت به صورت جداگانه در سال‌هاي قبل از كشور آلمان با هزينه 16 ميليون تومان وارد كشور مي‌شد كه هم اكنون قيمت تمام شده آن سه و نيم ميليون تومان در داخل كشور است./عط

برچسب ها: ام اس ، شستشو ، سالمندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.