سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزير بوتان در اجلاس سران عدم تعهد تاكيد كرد

انتقاد از کشورهاي جنگ طلب/ لزوم چاره انديشي براي پديده گرم شدن جهان

نخست وزير بوتان گفت: براي رسيدن به رفاه واقعي نيازي به تهديد ساير ملت‌ها نيست.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مستقر در اجلاس نم جيگمي تينلي نخست وزير بوتان در اجلاس سران کشورهاي عدم تعهد ضمن تشکر و قدرداني از جمهوري اسلامي ايران به خاطر مهمان نوازي و ميزباني اجلاس گفت: کشورهاي نم به دنبال صلح پايدار در عرصه بين المللي هستند و جهان کنوني به خاطر سو مديريتها به سمت تباهي پيش مي‌رود.

وي ادامه داد: بايد با چالش‌هاي پيش رو مقابله کنيم و ما صلح را به معناي فقدان جنگ مي‌دانيم .

نخست وزير بوتان با اشاره به اينکه منازعات جهاني در حال افزايش يافتن است تصريح کرد: زماني جنگ از بين مي رود که علتي براي وقوع آن وجود نداشته باشد.

 وي با اشاره به گرم شدن جهان در اثر آلاينده هاي صنعتي اظهار داشت: در پديده گرم شدن جهان امنيت غذايي را به خطر انداخته و بايد براي جلوگيري از اين وضعيت به فکر چاره اي باشيم.

جيگمي تينلي با تاکيد بر اينکه بايد کشورهاي مختلف در مديريت مشترک جهاني حضور داشته باشند گفت: کشورهاي عضو عدم تعهد به دنبال توسعه پايدار در سطح جهاني هستند و اين مسئله فقط با همکاري محقق مي‌شود.

وي تصريح کرد: بوتان شرکتي فعالي در سازمانهاي مختلف دارد و اميدواريم بتوانيم به اهداف خود يعني خوشبختي براي تمام ملت‌ها برسيم.

نخست وزير بوتان ادامه داد: در دنياي امروز نيازي به جنگ و نزاع نيست و تحقق اين هدف با همکاري و دوستي انجام مي‌شود.

وي خاطر نشان کرد: براي رسيدن به رفاه واقعي نيازي به تهديد کردن کشورهاي ديگر نيست و اين مساله بدون رقابت و نزاع هم به دست مي‌آيد.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، جنگ ، سران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.