سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رامني: 52 میلیون آمريکایی در فقر به سر مي‌برند

میت رامنی با انتقاد شدید از عملکرد اقتصادی اوباما اعلام کرد: یک ششم مردم آمریکا معادل 52 میلیون نفر در فقر به سر می برند.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، میت رامنی در نشست ملی حزب جمهوری خواه آمریکا در فلوریدا گفت:« چهار سال پیش بسیاری از مردم آمریکا از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در کشورشان هیجان زده شده بودند. گزینه ای که مردم آمریکا در انتخابات آن سال انتخاب کردند ، گزینه مدنظر حزب جمهوری خواه نبود اما به هرحال، مردم آمریکا پس از انتخابات با هم متحد می شوند. وقتی انتخابات تمام می شود مردم آمریکا به زندگی همیشگی خود بازمی گردند و تلاش می کنند با خوش بینی و نگاه مثبت و اعتماد به آینده حرکت کنند. همین خوشبینی ، ویژگی خاص آمریکا است بطوریکه مهاجران آمریکایی با همین نگرش به آمریکا آمده اند تا اینکه به غنای زندگی آمریکایی برسند و نه اینکه به ثروت آمریکایی دست پیدا کنند. آنها به دنبال آزادی بوده اند. آنها آزادی بیان و آزادی دین و آزادی اقتصادی را طالب بوده اند. مهاجران آمریکا با امید داشتن زندگی بهتر به این کشور آمده اند. اما به علت وضعی که آمریکا در چهار سال گذشته داشته است (در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما) اکثر مردم آمریکا در این زمینه تردید دارند که زندگی فرزندانشان بهتر از گذشته باشد. دانشجویان آمریکایی در گذشته امیدوار بودند که با پایان تحصیلاتشان بتوانند کار خوبی پیدا کنند و بدهی های دوران تحصیلانشان را پس بدهند اما حالا دیگر اینطور نیست.
رامنی در ادامه با تشریح فضای اقتصادی و اجتماعی آمریکا افزود:« کسری بودجه آمریکا به شدت افزایش یافته است. بدهی های کشور بسیار بالارفته است. شرایط اقتصادی کشور بسیار دشوار شده است . بسیاری از مردم آمریکا مجبورند برای تامین هزینه های زندگی خود ، دو یا چند شغل داشته باشند. ای کاش باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا موفق می بود زیرا من آرزو دارم آمریکا موفق شود. اما وعده های اوباما جای خودش را به یاس و ناامیدی مردم داد. باید این واقعیت را پذیرفت. زمان آن فرارسیده است که کاری انجام شود. با کمک مردم آمریکا می توان این کار را انجام داد. حالا زمان آن فرارسیده است که مردم آمریکا برخیزند و بگویند که می خواهند خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند و شایسته آینده بهتر هستند. مردم آمریکا حق انتخاب را دارند و باید از این حق انتخاب خود در انتخابات استفاده کنند.
میت رامنی گفت: اوباما به علت اینکه آمریکا را در جهت درست هدایت نکرده سبب شده است مردم کشور مایوس شوند. اوباما در زمینه تجارت و اقتصاد تقریبا هیچ تجربه ای نداشته است. این درحالی است که من با تجربه عملی به مسائل اقتصادی و تجاری پی برده ام. باید برای ایجاد فرصتهای شغلی در آمریکا اقدام کرد. ادامه روند بیکاری در آمریکا قابل قبول نیست. وقتی به چهار سال گذشته نگاه می کنیم می بینیم وضع آمریکا در مقایسه با چهار سال پیش بدتر شده است. اوباما تقصیر مشکلات را به گردن کس دیگری (رئیس جمهور قبل از خودش) می اندازد . او می تواند بگوید که شاید وضع مردم آمریکا چهار سال بعد بهتر شود اما نمی تواند بگوید که وضع مردم آمریکا در مقایسه با چهار پیش بهتر شده است. زمان آن فرارسیده است که مردم آمریکا یاس و ناامیدی چهار سال گذشته را کنار بگذارند و به آینده نگاه کنند. باید وعده آمریکایی احیاء شود. سیاستهای اقتصادی اوباما سبب نابودی طبقه متوسط آمریکا شده است. درآمد سالانه خانوارهای آمریکایی ، چهار هزار دلار کاهش یافته است. این درحالی است که تعرفه های حق بیمه افزایش یافته، قیمت مواد غذایی بالاتر رفته است ، مبالغ مندرج در قبوض آب و برق و گاز افزایش رفته و قیمت بنزین در آمریکا دوبرابر شده است. تعداد بیکاران در آمریکا بیش از هرزمان دیگری افزایش یافته است. تقریبا یک نفر از هر شش آمریکایی در فقر زندگی می کند.این افراد غریبه نیستند بلکه برادران و خواهران و هموطنان آمریکایی ما هستند. سیاستهای اوباما هیچ کمکی به ایجاد فرصتهای شغلی نکرده بلکه به ضرر بازار کار تمام شده است.طرح اوباما برای افزایش مالیات نیز سبب ایجاد فرصتهای شغلی جدید نخواهد شد بلکه فرصتهای شغلی را از بین خواهد برد.
رامنی در ادامه افزود: سیاستهای اوباما در زمینه صنایع مربوط به تولید انرژی سبب شده است کارهای تولیدی از آمریکا به چین انتقال پیدا کند. اقدام اوباما در کاهش یک تریلیون دلاری بودجه نظامی آمریکا سبب شده است صدها هزار فرصت شغلی از بین برود و امنیت آمریکا در معرض خطر بیشتر قرار بگیرد. طرح اوباما برای کاهش هفتصد و شانزده میلیارد دلاری بودجه بخش بهداشت و درمان به وضع بهداشت و درمان افراد پیر و سالخورده در آمریکا ضربه می زند و به ضرر فرصتهای شغلی در بخش بهداشت و درمان است. کسری بودجه افزایش یک تریلیون دلاری دولت اوباما نیز سبب کاهش رشد اقتصادی و کاهش فرصتهای شغلی و کاهش حقوق و درآمدها می شود. همین مسئله سبب می شود اکثر آمریکایی ها فکر کنند که آینده آنها بهتر از گذشته نخواهد بود. اگر باراک اوباما باردیگر به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود همینطور خواهد شد.
رامنی در ادامه گفت:«رئیس جمهور آمریکا باید آینده ای بهتر را برای کشور رقم بزند. او باید تلاش کند افرادی که می خواهند شغل داشته باشند، به فرصت شغلی برسند. او باید به گونه ای عمل کند که افراد پیر و سالخورده از مزایای دوران بازنشستگی خود برخوردار باشند و همه والدین آمریکایی مطمئن باشند که فرزندانشان تحصیل خوب و فرصتهای شغلی و آینده روشنتری خواهند داشت. اگر من رئیس جمهور آمریکا شوم، طرحهایی برای ایجاد دوازده میلیون فرصت شغلی جدید دارم. این طرح من پنج مرحله دارد. در یکی از این مراحل این طرح، آمریکا تا سال دو هزار و بیست در زمینه انرژی استقلال کامل به دست خواهد آورد چراکه از منابع انرژی داخلی اش بهره برداری خواهد کرد. در مرحله دوم این طرح، مهارتهای لازم به هموطنانمان آموزش داده خواهد شد یعنی همان مهارتهایی که برای آینده آنها لازم است. بخش سوم این طرح آن است که آمریکا توافقهای تجارت آزاد جدید با کشورهای دیگر منعقد کند. بخش چهارم این طرح این است که اقداماتی صورت پذیرد تا به همه سرمایه گذاران و کارآفرینان اطمینان خاطر داده شود که سرمایه های آنها تباه نخواهد شد. ما کسری بودجه آمریکا را کاهش خواهیم داد و بودجه کشور را دوباره سرو سامان خواهیم داد. بخش پنجم این طرح حمایت از کار و کسب است. کاهش مالیاتها یکی از کارهایی است که در این زمینه انجام خواهد شد. ایجاد کسب و کار ، موتور رشد اقتصادی آمریکا است.ما بجای طرح بهداشت و درمان و بیمه اوباما، طرح جدیدی ارائه خواهیم کرد.
رامنی در ادامه گفت: زنان آمریکا به رئیس جمهوری نیاز دارند که جایگاه آنها را درک کند. من برخلاف اوباما ، مالیات طبقه متوسط آمریکا را افزایش نخواهم داد. من به حرمت نهاد خانواده و ازدواج احترام می گذارم . من آزادی دینی را در آمریکا تضمین خواهم کرد. باراک اوباما قول داده بود که با افزایش سطح آب اقیانوسها (به علت گرم شدن کره زمین) مقابله کند و حالا شما می توانید ببینید که دنیا در چه وضعی قرار دارد و گرمتر شده است! اما وعده من به شما این است که به شما و خانواده هایتان کمک کنم. آمریکا می تواند بار دیگر هدایت جهان را برعهده داشته باشد.
برچسب ها: رامنی ، فقر ، آمریکا ، میلیون ، یک ششم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.