سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/وزیر مسکن و شهرسازی افغانستان؛

50 هکتار از اراضی چابهار در اختیار سرمایه‌گذاران افغانی

وزیر مسکن و شهرسازی افغانستان گفت: 50 هکتار از اراضی چابهار در اختیار سرمایه‌گذاران افغانی قرار ‌می‌گیرد تا بتوانند از این طریق با آب‌های آزاد ارتباط برقرار کنند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، حسن عبداللهی در مراسم افتتاحییه نخستین نمایشگاه ایران و افغان در کابل اظهار کرد: سالانه تقاضای مسکن در کشور افغانستان 100 هزار و احد است که این امر خود نیازمند سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلار در سال است.

وی در ادامه به اشتراکات ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: اشتراکات بین دو کشور سبب شده است که دو کشور نیز در زمینه‌های اقتصادی نیز رشد چشمگیری داشته باشند.

وزیر مسکن و شهرسازی افغانستان تاکید کرد: نخستین نمایشگاه مشترک ایران و افغان در کابل بسیار جامع و کامل در زمینه‌های صنعتی و اقتصادی است.

وی در ارتباط با توسعه فعالیت‌های اقتصادی ایران و افغانستان گفت: اتاق‌های مشترک ایران و افغانستان باید فعالتر شود و بستر را برای گسترش روابط فراهم کند.

وزیر مسکن و شهرسازی افغانستان تصریح کرد: خوشبختانه در 10 سال اخیر سرمایه‌گذاران و معماران افغانی توانسته‌اند آمار رو به رشدی در صنعت مسکن افغانستان ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: در ساختمان سازی ما با رشد 3 درصدی در سال روبه رو بوده‌ایم وبر این اساس بیشتر سرمایه‌گذاری مسکن در کشور افغانستان و در شهر کابل است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: ما خواهان این هستیم که از تجارب صنعتگران ساختمان‌سازی ایران استفاده کنیم.

وی افزود: ایجاد ساختمان‌های بادوام و مستحکم جزو آرزوهای دیرینه در کشور ماست و چه خوب است این امر توسط صنعتگران ایرانی صورت گیرد .

وزیر مسکن و شهرسازی افغانستان در خاتمه بر حمایت از بومی سازی صنایع تاکید کرد و افزود: هرگونه سرمایه‌گذاری در فعال‌تر کردن و ایجاد صنایع بومی در کشور افغانستان حمایت می‌کنیم./س 


برچسب ها: نخستین ، نمایشگاه ، مشترک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.