سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت چين از اروپا براي حل بحران بدهي ها

هو جینتائو رییس جمهور چین اعلام کرد این کشور قاطعانه از تلاش های اتحادیه اروپا برای غلبه بر بحران بدهی ها و نیز نقش مهم صندوق بین اللملی پول و دیگر نهاد ها در حل این مشکل حمایت می کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ رییس جمهور چین این سخنان را پس از ملاقات روز پنجشنبه در پکن با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان بیان کرد. این ششمین دیدار مرکل از چین از زمان آغاز به کارش است.

هو جینتائو در مورد بحران بدهی در اروپا گفت:« از سرگیری سریعتر رونق اقتصادی به نفع ثبات و از سرگیری رونق اقتصاد جهانی و رشد اقتصادی چین است. چین برای حفظ ارتباط و هماهنگی مشترک با جامعه جهانی برای جلوگیری از خطرات، حفظ ثبات نظام مالی جهانی و ارتقاء و بهبود رشد پایدار اقتصاد جهانی آماده است. »

مرکل نیز به نوبه خود اعلام کرد منطقه یورو در حالی با مشکلات مواجه است که عوامل نامطمئن بسیاری در اقتصاد جهانی وجود دارد و پاسخ آرام و مناسب چین به این مشکلات و نیز اعتماد و حمایت آن از یورو و اقتصاد منطقه یورو برای اروپا بسیار ارزشمند است. صدراعظم آلمان برای شرکت در دومین دور مشورت های دولتی چین-آلمان در پکن به سر می برد.

هوجینتائو تصریح کرد :«چین و آلمان دو کشوری هستند که از نفوذ جهانی برخوردارند و منافع مشترک زیادی در موضوعات دو جانبه ، منطقه و جهانی دارند. این کشورها مسئولیت های مهمی برعهده دارند و هر کدام با چالش هایی نیز مواجه هستند. چین اهمیت زیادی برای رابطه با آلمان قائل و آماده است اعتماد راهبردی متقابل و همکاری های عملی را برای پیشبرد مشارکت راهبردی دو طرف به سطح بالاتر ارتقا دهد.»
برچسب ها: چین ، اروپا ، بحران ، بدهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.