سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمود عباس در نشست اجلاس سران عدم تعهد مطرح کرد

تشكيل قدس شرقي در منطقه راه حل مقابله با بحران هاي خاورميانه

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين گفت: با ايجاد قدس شرقي درمنطقه مي توان با بحران ها و مشكلات خاورميانه مقابله كرد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در اجلاس نم، محمو عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با اشاره به ميزباني و رياست جمهوري اسلامي در شانزدهمين اجلاس عدم تعهد اظهار داشت: برگزاري اين اجلاس قابل تقدير است و اميدواريم كه در طول سه سال رياست ايران در اين جنبش حداكثر مشكلات كشورها كاهش يابد.

وي ادامه داد: تشكيل اين اجلاس در لحظه اي تاريخي ملت ما تشكيل شده است و ما را وادار مي كند كه با هر گونه چالش پيش رو در آينده با عزم و اراده خود با آن مقابله كنيم.

وي با اشاره به نگاه ملت فلسطين به جنبش عدم تعهد اشاره و تصريح كرد: ملت فلسطين امروز براهداف و عملكردهاي كشورهاي جنبش عدم تعهد اطمينان و اعتماد كامل دارد چرا كه به خوبي مي داند كه اين جنبش از تمام منافع و دستيابي ملت فلسطين به آزادي حمايت خواهد كرد.

وي با اشاره به عضويت درآمدن دائم فلسطين به سازمان ملل خاطرنشان كرد: جنبش عدم تعهد بايد تمام تلاش خود را براي حفظ به عضويت درآمدن فلسطين درسازمان ملل متحد صورت دهد و با تلاش هاي ديپلماتيك اين جنبش مي توان جايگاه رفيع تري را براي فلسطين رقم زد.

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با تأكيد براينكه ملت ما خواستار دموكراسي و اجراي انتخابات آزاد است گفت: ملت فلسطين بدنبال برقراري روابط مسالمت آميز و اجراي انتخابات آزاد براي ملت خود بوده و از سوي ديگر در صورت توافق حاضر به ايجاد صلح خواهد بود.

وي با اشاره به عقب نشيني اسرائيل از مواضع خصمانه خود افزود: اشغالگران رژيم صهيونيستي بايد از مواضع خود عقب نشيني كنند و اين وظيفه اجلاس عدم تعهد است كه اين مسئله را پيگيري كند. لذا ملت فلسطين از شرايط نامطلوب خود بسيار ناراضي هستند و قطعا بدون ايجاد قدس شرقي در منطقه به هيچ راه حل مسالمت آميزي دست نخواهند يافت.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، نم ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.