سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه بلاروس در نشست اجلاس سران عدم تعهد مطرح کرد

انتقاد از ساختارهای اقتصادی ناعادلانه جهان/ ضرورت اتحاد و همکاری کشورهای عدم تعهد

وزیر خارجه بلاروس در نشست اجلاس سران عدم تعهد گفت: ما باید صدای واحدی در عرصه جهانی داشته باشیم و با اتحاد گام برداریم تا اقتصاد جهان را کنترل و اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم؛ ولادیمیر ماکی وزیر امورخارجه بلاروس به نمایندگی اروپا در نشست اجلاس سران جنبش عدم تعهد با تشکر از ریاست سه ساله مصر گفت: در حال حاضر جهان با چالش مواجه شده و شما می توانید به کمک بلاروس و منطقه اروپا حساب کنید.
 
وی ادامه داد: در 20 سال گذشته راهی را طی کردیم که پر از افت و خیز سیاسی بود و از پایان جنگ سرد تاکنون جهان با خلایی سیاسی مواجه بوده است.
 
ماکی با اشاره به اینکه برخی کشورها جایگاه حقیقی خود را پیدا نکرده اند، افزود: باید کشورهای نم در صحنه سیاسی جهانی جایگاه خوبی را بدست آورند.
 
وزیر امور خارجه بلاروس ضمن انتقاد از کشورهایی که به عنوان قدرت اقتصادی محسوب می شوند گفت: کشورهای قدرتمند اقتصادی قصد دارند مدیریت خود را به سایر کشورها تحمیل کنند و ما می توانیم از این مسئله جلوگیری کنیم.
 
وی تاکید کرد: باید کشورهای عدم تعهد پشتوانه اقتصادی محکمی را برای خود ایجاد کنند و ما با همکاری می توانیم آینده روشنی داشته باشیم.
 
ماکی ادامه داد: کشورهای عدم تعهد باید به تکنولوژی سبز توجه خاصی داشته باشند و از فرصت های ایجاد شده استفاده کنیم.
 
وزیر امورخارجه خاطرنشان کرد: ما باید صدای واحدی در عرصه جهانی داشته باشیم و با اتحاد گام برداریم تا اقتصاد جهان را کنترل و اصلاح کنیم.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، تهران ، سران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.