سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رويترز گزارش داد:

تلاش خريداران مهم نفت ايران براي دور زدن تحريم‌ها

خبرگزاري رويترز با انتشار گزارشي درمورد اينکه خريدان اصلي نفت ايران چگونه با تحريم ها مقابله مي کنند نوشت: چين، هند، ژاپن و کره جنوبي خريداران اصلي نفت ايران تلاش کرده اند تا ممنوعيت بيمه اتحاديه اروپا را که از يکم ژوئيه به اجرا درآمد کنار بزنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، در زير به برخي جزئيات درباره تلاش چهار خريدار اصلي نفت ايران براي مقابله با اين تحريم ها و ادامه خريد نفت از ايران اشاره شده است: 

چين ماه ژوئيه استفاده از کشتي هاي شرکت ملي نفتکش ايران را به منظور تحويل نفت در بنادر خود آغاز و مسئوليت بيمه نفتکش ها را به تهران واگذار کرد تا از اين طريق بتواند تحريم هاي اتحاديه اروپا را کنار بزند. سطح قراردادهاي چين با ايران براي بارگيري در ماه اوت به بيش از 16 ميليون بشکه رسيده است. اگرچه ميزان واردات نفت چين از ايران به سطوح پيش از بحران بازنگشته اما خريد نفت چين از ايران با افزايش روبرو بوده است. واردات نفت چين از ايران در ماه ژوئيه به حدود يک سوم کاهش يافت.

چين به عنوان بزرگترين شريک تجاري و بزرگترين خريدار نفت ايران همچنان با تحريم هاي شديدتر غرب عليه تهران مخالف است و مي گويد بايد به ايران اجازه داده شود برنامه هسته اي خود را براي اهداف غيرنظامي دنبال کند.

شرکت نفتي مانگالور هند که مهمترين خريدار نفت اين کشور به شمار مي رود ماه اوت در مزايده اي 600 هزار بشکه نفت از عمان خريداري کرد و به دنبال شرکت در مزايده هاي بيشتر به منظور تامين نفت مورد نياز خود درپي کاهش واردات نفت از ايران است.

پالايشگاه هاي نفت دولتي هند ازسوي دولت اجازه يافته اند تا به خريد نفت از ايران برپايه سيف CIF (  هزينه ، بيمه و باربري ) ادامه دهند. 

هند نيز به برخي از پالايشگاه هاي اين کشور اجازه داده است با استفاده از کشتي ها و پوشش بيمه اي ايران، از اين کشور نفت وارد کنند. 

ژاپن تنها کشوري است که کشتي هاي حامل محموله هاي نفتي ايران را بيمه مي کند. پوشش بيمه اي که دولت ژاپن براي اين محموله هاي نفتي در نظر گرفته هفت ميليارد و 600 ميليارد دلار است که تقريبا نزديک به پوشش بيمه اي ده ميليارد دلاري کشورهاي اروپايي است.

کره جنوبي نيز مانند همتاهاي چيني خود از ايران درخواست کرده است نفت خام خود را با استفاده از نفتکش هاي ايراني براي اين کشور ارسال کند . اين اقدام مسئوليت بيمه اين کشتي ها را به ايران محول مي کند .
برچسب ها: رویترز ، تحریم ، نفت ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.