سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

تشکیل کارگروهی برای شناسایی مساجد کهن استان تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از تشکیل کارگروهی برای شناسایی مساجد کهن این استان خبر داد.

محمدحسین فراهانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: وظیفه این کارگروه که از 30 مرداد و 20 آگوست همزمان با روز جهانی مسجد کار خود را آغاز کرده، شناسایی کامل مساجد کهن تهران تعریف شده است.

وی ادامه داد: هرچند مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران امور مرمت و باز سازی 35 مسجد و مرکز مذهبی این استان را در دست اجرا دارد.

فراهانی اضافه کرد: مساجد و مراکزی مذهبی نظیر مدرسه عالی و مسجد شهید مطهری، مسجد آیت‏ الله ثقفی، مسجد امام حسین (ع)، مسجد جلیلی، مسجد جامع ورامین در ردیف این آثار در حال ترمیم قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران علاوه بر مساجد ثبت شده در آثار ملی، مساجد ثبت نشده در این فهرست را نیز مورد اجرای طرح ‏های مرمت و بازسازی قرار می‏ دهد.

وی از وجود یک هزار مسجد تاریخی در استان خبر داد و افزود: 35 مسجد در استان تهران در حال مرمت است.

فراهانی اضافه کرد: استان تهران استقرار یک‌ هزار مسجد تاریخی را در تالار افتخارات خود ثبت و ضبط کرده است؛ از مجموعه این یک ‌هزار مسجد، 400 مسجد در ردیف آثار ثبت شده ملی ایران اسلامی قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران بیان کرد: مساجد از مصادیق آثار و ابنیه تاریخی در ایران اسلامی قلمداد می ‏شوند و تهران نیز به وفور از این ستارگان نورانی مستقر بر روی زمین برخوردار است./س

برچسب ها: کارگروه ، مساجد ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.