سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

تاریخ حرف، صنایع و تجارت اصفهان نوشته می‌شود

به همت اتاق بازرگانی اصفهان تاریخ حرف، صنایع وتجارت اصفهان نوشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اعلام این خبر گفت: تاریخ حرف، صنایع و تجارت اصفهان در شش مجلد شامل، تاریخ اصفهان پیش از اسلام، دوره اسلامی از آغاز تا دورهمغول، از دوره مغول تا عصر صفویه،دوره قاجاریه و دوره پهلوی نوشته می‌شود.

«خسرو کسائیان» در حاشیه امضای قرارداد این طرح تحقیقاتی با دانشگاه اصفهان اجرای این طرح را در راستای تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان دانست و گفت:اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی همواره تلاش می‌کند که با مراکز آموزشی و تحقیقاتی ارتباطات خود را با هدف رفع مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی و همچنین ایجاد فضای جدید اقتصادی در استان تقویت سازد.

وی اتاق اصفهان را یکی از قدیمی‌ترین اتاق‌های بازرگانی کشور دانست و گفت:تاسیس اتاق اصفهان به بیش از 90 سال قبل بر می‌گردد و جمع آوری فعالیت‌های صورت گرفته در اتاق می‌تواند برای آیند‌گان راهگشا باشد.

وی تاریخ را چراغی برای آینده توصیف کرد و گفت: وقایع تاریخی همواره می‌تواند برای آینده مسیر را روشن کند و ریشه‌های تاریخی گذشتگان را به جوانان یادآوری می‌کند.

وی نگاه بعضی کشورها را به تاریخ ایران را قابل نقد دانست و گفت:تدوین تاریخ اصفهان و سایر شهرهای ایران و ترجمه آن به زبان‌های روز دنیا می‌تواند اقدام عملی در اصلاح نگاه این کشورها به ایران باشد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اصفهان در حاشیه امضای قرارداد تاریخ حرف اصفهان گفت: تدوین تاریخ صنعت اصفهان یک اقدام فرهنگی اتاق بازرگانی در راستای کمک به تاریخ و فرهنگ اصفهان است.

«محمد ربانی» از مسوولان اتاق بازرگانی خواست که موضوعات مورد اولویت واحدهای صنعتی استان را در قالب موضوع پایان نامه دانشجویان ارایه کنند و تصریح کرد:حمایت از پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا توسط واحدهای صنعتی می‌تواند مسایل آنان را از دریچه علمی مورد تحقیق و پژوهش قرار داد.وی استفاده از توانمندی دانشجویان را فرصتی مناسب برای واحدهای صنعتی جهت نوآوری و رفع مسایل واحدها دانست و گفت:دانشجویان در اثر این قبیل فعالیت‌های تحقیقاتی انگیزه بیشتری جهت ادامه تحصیل و حضور در واحدهای صنعتی را پیدا می‌کنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.