سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس گروه 77 در نشست اجلاس سران عدم تعهد؛

تقویت همگرایی و نزدیکی بین گروه 77 به علاوه چین با جنبش عدم تعهد

رئیس گروه 77 گفت: همگرایی و نزدیکی بین گروه 77 به علاوه چین با جنبش عدم تعهد می تواند برای ملت ها مفید باشد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم؛ "عبدالقادر بن صالح" در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عدم تعهد با اشاره به اینکه اجلاس شانزدهم در شرایطی برگزار می شود که بحران های متفاوتی به ویژه در حوزه اقتصادی گریبان گیر تمامی کشورها است، گفت: بحران های متعدد اقتصادی موجب بی ثباتی در جهان شده است .

 وی با تاکید بر اینکه جهان کنونی با چالش های فراوانی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی وسیاسی روبرو است، خاطر نشان کرد: این چالش ها دو چندان شده اند و در اجلاس سازمان ملل متحد که در دوحه برگزار شد، چالش های متعدد جهانی مورد بررسی قرار گرفت.
رییس گروه 77 خاطر نشان کرد: در اجلاس دوحه لزوم همدلی وتعامل بیشتر و همکاری برای حل بحران های بین المللی تاکید شده است و جلسه ای پیرامون توسعه پایدار در سازمان ملل متحد برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس محیط زیست در کشور برزیل گفت: در آنجا موضوع توسعه پایدار برای پیشرفت مورد توجه قرار گرفت و موانع پیش روی بشری ارزیابی و تحلیل شد.

بن صالح تصریح کرد: در برزیل موضوع سرمایه گذاری های مشترک و انتقال تکنولوژی در زمینه های توسعه و پیشرفت مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بدون کار دسته جمعی وتیمی رشد اقتصادی در جهان بوجود نمی آید و نیازهای نسل های آینده محقق نخواهد شد، خاطر نشان کرد: همه دوستان تلاش زیادی برای تعریف توسعه پایدار داشته اند ولی تا نقشه راه وجود نداشته باشد هیچ گونه رشدی بوجود نخواهد آمد.

رییس گروه 77 ادامه داد: در زمینه تغیرات آب و هوایی باید تمهیداتی پیرو پروتکل کیوتو با تشکیل کمیته هماهنگی بین جنبش و کشورهای گروه 77 به همراه چین اندیشیده شود که می تواند راهگشا بوده و همکاری بین گروه ها را افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه می توان برای افزایش همکاری ها بین گروه 77 و جنبش عدم تعهد برنامه ریزی کرد، گفت: این موضوع باعث بهره مندی ملت ها از منافع آن می شود.

بن صالح تصریح کرد: کشورهای عضو77 در کنار چین و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد زمینه های و تجربه های مشترک زیادی را پشت سر گذاشته اند و تجربه های گذشته به ما گوشزد می کند که همدلی و افزایش همکاری ها باعث می شود که چالش های بزرگ جهان را پشت سر گذاریم.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، سران ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.