سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

آیت الله میرزا علی علمی اردبیلی از علمای مشهد دار فانی را وداع گفت

آیت الله حاج میرزا علی علمی اردبیلی از مدرسین برجسته درس خارج فقه و اصول و فلسفه حوزه علمیه مشهد در پی سکته مغزی در سن 71 سالگی دار فانی را وداع گفت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، آیت الله میرزا علی علمی اردبیلی فرزند فقیه عالیقدر مرحوم آیت الله شیخ محمد علمی اردبیلی ، از شاگردان برجسته آیات عظام امام خمینی ، خوئی ، میلانی و شهید صدر بود که تالیفات متعددی در زمینه های مختلف فقهی، اصولی و فلسفی از او منتشر شده است .

آیت الله میرزا علی علمی اردبیلی در سال 1320شمسی در خانواده ای اهل علم در شهر قم به دنیا آمد و تحت سرپرستی و تربیت پدر عالم و فرزانه اش آیت الله شیخ محمد علمی اردبیلی (ره) وارد حوزه علمیه شد.

ایشان در حوزه علمیه قم از محضر اساتید برجسته ای چون مرحوم مدرس افغانی تلمذ نمود و جهت تکمیل تحصیلات عالیه به نجف اشرف عزیمت کرد و سطوح عالیه را نزد علمایی همچون آیات حاج شیخ مجتبی لنکرانی ، حاج سید محمد شاهرودی و مرحوم والد خود فراگرفت .

وی سالیان متمادی در دروس خارج فقه و اصول آیات عظام امام خمینی ، خوئی ، میلانی و شهید صدر شرکت کرد و به مراتب والای علمی دست یافت .   

آیت الله میرزا علی علمی اردبیلی پس از سال ها تلاش علمی به همراه والد خود به ایران بازگشت و به تدریس در حوزه علمیه مشهد از دروس سطح تا درس خارج فقه و اصول و فلسفه مشغول شد .

درس خارج فقه و اصول و فلسفه این استاد برجسته سالیان متمادی در مدرسه آیت الله خوئی مشهد و در منزل ایشان برگزار می‌شد و همواره جمعی از طلاب و روحانیون از محضرش استفاده می‌کردند .

ایشان در بسیاری از محافل علمی و برخی دانشگاه ها نیز فعالیت داشت و از ممتحنین درس خارج حوزه علمیه مشهد بود ./س


 

برچسب ها: اردبیلی ، علما ، دارفانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
حسین حلبیان
۱۵:۲۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۱
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
در گذشت عالم متقی و نیکو سیرت استاد حوزه ی علمیه ی مشهد مقدس رضوی حضرت آیة الله حاج میرزا علی علمی اردبیلی که عمری را به خدمت به پیروان اهل بیت علیهم السلام خصوصاً حوزه های علمیه گذرانید به شیعیان خصوصاً بیت شریف آن مرحوم تسلیت عرض می نمایم.
حسین حلبیان
1391/6/10