سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشار اسد: ترکيه مسئول مستقيم خون هايي است که در سوريه ريخته مي شود

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفت: دولت ترکیه مسئول مستقیم خون هایی است که در سوریه ریخته می شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفت: دولت ترکیه مسئول مستقیم خون هایی است که در سوریه ریخته می شود.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی الدنیا گفت: زمانی که به توسعه روابط خود با ترکیه اقدام کردیم به روابط با افراد یا دولت گذرا نگاه نکردیم بلکه به تاریخ و روابطی که به مدت نه سال تیره بود نگاه کردیم و خواستیم این تاریخ را پاک کنیم. آیا به علت جهل برخی مسئولان ترکیه باید به عقب بازگردیم یا به روابط با مردم ترکیه نگاه کنیم، به ویژه اینکه این مردم طی بحران در کنار ما بودند؟

بشار اسد همچنين پيشنهاد «غير واقعي» ترکيه مبني بر ايجاد يک منطقه حائل در سوريه براي پناه دادن به پناهندگاني که در جريان ناآرامي‌هاي موجود بي‌‍خانمان شده‌اند را مورد انتقاد قرار داد.

وي در ادامه گفت: « در وهله اول صحبت در مورد منطقه حائل موضوعي نيست که در الويت باشد، در وهله دوم نيز اين يک ايده غيرواقعي است که از سوي کشورهاي متخاصم و دشمنان سوريه مطرح شده است.»

بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با شبکه الدنياي سوريه اظهار کرد که وضعيت در حال کشورش پيشرفت است.

وي گفت: « در يک جمله و به طور خلاصه بگويم: ما پيشرفت کرده‌ايم، شرايط موجود بهتر شده است اما هنوز پيروز نشده‌ايم، براي اين کار زمان بيشتري نياز داريم.»

اسد همچنين تاکيد کرد که سوريه «در ميانه يک جنگ جهاني و منطقه‌اي به سر مي‌برد.»
برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، بشار ، اسد ، گفتگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.