سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در ملاقات وزير مسئول در امور خارجي عمان؛

كشورها هدف‌هاي درازمدت خود در مورد سوريه را كنار بگذارند/ تنها راه حل بحران بحرين ايجاد ساختارهاي دموكراتيك است

يوسف بن علوي وزير مسئول در امور خارجي عمان بعد از ظهر امروز (چهارشنبه 8 شهریورماه) با دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، يوسف بن علوي وزير مسئول در امور خارجي عمان بعد از ظهر امروز (چهارشنبه 8 شهریورماه) با دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو كرد.

در ابتداي اين ديدار لاريجاني با اشاره به  اشتراكات تاريخي، فرهنگي و مذهبي ميان مردم دو كشور گفت:‌ جمهوري اسلامي ايران و پادشاهي عمان از فرصت‌هاي بي‌شعاري براي توسعه و گسترش همكاري‌هاي برادرانه در عرصه‌هاي گوناگون برخوردارند و مجلس شوراي اسلامي از هر اقدامي در زمينه‌هاي سياسي،‌اقتصادي بويژه‌ همكاري‌هاي پارلماني حمايت خواهد كرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تحولات سوريه گفت:‌بحران سوريه تنها با تفاهم سياسي ميان گروه‌هاي مختلف در اين كشور حل خواهد شد و با دخالت نظامي نمي‌تواند سوريه را تغيير داد.

وي در ادامه با بيان اين مطلب كه دوران امپراطوري‌ها به سر آمده است، افزود: برخي كشورها بايد هدف‌هاي درازمدت در مورد سوريه را كنار بگذارند.

وي برگزاري اجلاس اخير سران جنبش عدم تعهد در تهران را فرصت مناسبي براي حل بحران سوريه با مشاركت كشورهاي منطقه دانست.

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با بيان اينكه اوضاع بحرين را با دخالت‌هاي نظامي نمي‌توان، سامان داد، تصريح كرد: تنها راه حل بحران بحرين احترام به خواست مردم اين كشور و ايجاد ساختارهاي دموكراتيك در آن مي‌باشد.

در ادامه اين ديدار آقاي يوسف بن‌علوي وزير مسئول در امور خارجي عمان روايط دو كشور را برادرانه و روبه توسعه خواند و افزود:‌ ايران و عمان از گذشته‌هاي دور همواره مناسبات دوستانه و برادرانه داشته‌آند و هيچگاه خللي در آن ايجاد نشده است.

وي با ابراز نگراني از روند تحولات سوريه گفت:‌ اگر بحران سوريه از طريق توافق حل نشود آينده وحشتناك خواهد بود و تفاهم دولت سوريه و معارضه مي‌تواند بهترين راهكار باشد.

وزير مسئول در امور خارجي عمان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اوضاع بحرين يادآور شد:‌ همه بايد تلاش كنيم تا مشكل بحرين حل شود. 

انتهای پیام/ب2

برچسب ها: لاریجانی ، عمان ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.