سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست مصر برای سرمايه گذاري بيشتر چين

وزیر سرمایه گذاری مصر ابراز امیدواری کرد چین سرمایه گذاریهایش را در آینده ای نزدیک در بخش زیرساختها و بخشهای گردشگری و ساخت و ساز در مصر افزایش دهد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛اسامه صالح که رئیس سازمان دولتی سرمایه گذاری و مناطق آزاد مصر نیز است این سخنان را در مجمع اقتصادی و تجاری چین و مصر مطرح کرد.

صالح گفت اوضاع اجتماعی مصر به تدریج در حال باثبات شدن است و دولت جدید هدفش تقویت سرمایه گذاری در بخش انرژی و منابع آبی و جاده ها و لجستیک و پزشکی و ساخت و ساز است. 

وی افزود مصر طرحهای جدید از جمله ساخت بزرگراهی به طول 440کیلومتر ، یک فرودگاه و یک بندر خدمات لجستیکی را بررسی می کند . محمد مرسی رئیس جمهور مصر نیز به مناسبت برگزاری این همایش ابراز امیدواری کرد که مصر و چین به تحول تکنولوژیکی دست یابند تا مصر در زمینه صنعتی بتواند از چین کمک تکنولوژیکی بگیرد .

هم اکنون هزار و صدو سی و سه شرکت چینی در مصر سرمایه گذاری کرده اند .بیشتر فعالیتهای این شرکتها در زمینه های صنعتی ،‌ گردشگری ، ساخت و ساز ،‌کشاورزی و صنایع خدماتی است . 

در سال گذشته میلادی حجم تبادل تجاری دو جانبه بین چین و مصر بیست و شش درصد افزایش یافت و به هشت میلیارد و هشتصد میلیون دلار آمریکا رسید علاوه بر اینکه صادرات مصر نیز چین به یک و نیم میلیارد دلار رسید.
برچسب ها: مصر ، چین ، سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.