سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابطحي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ايران با تعامل ديپلماتيک، به گسترش بيداري اسلامي در منطقه شدت بخشد

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: جمهوري اسلامي‌ ايران با تعامل ديپلماتيك با سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد مي‌تواند زمينه بيداري اسلامي در منطقه را افزايش دهد.

سيد محمدجواد ابطحي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه برگزاري اجلاس نم تمام حربه‌هاي دشمنان را از بين برد، اظهار داشت: ادعاي سران استكبار مبني بر اينكه ايران در دنيا منزوي شده است با برگزاري اجلاس عدم تعهد نتيجه عكس داد.

عضو جبهه پايداري با بيان اينكه اين اجلاس، ايران را در كانون خبري جهاني قرار مي‌دهد، عنوان كرد: استقبال كشورهاي عضو اجلاس نم افكار عمومي جهان را متوجه خود كرده تا ملتها بدانند ايران در چه موقعيتي قرار دارد.

وي با تاكيد بر ثبات امنيتي، اقتصادي و سياسي در ايران اذعان داشت: واكنش به اجلاس سران در ايران نشانه برتري ايران در منطقه است و كشورها اعم از عضو و غيرعضو جنبش عدم تعهد اعتراف كرده‌اند كه نمي‌شود ايران را از صحنه ديپلماسي جهاني حذف كرد.

وي دستاورد اين اجلاس را تقويت موقعيت كشورهاي جهان سوم و در حال توسعه دانست و تصريح كرد:‌ برپايي يك جنبش بعد از 16 دوره برگزاري بيانگر ظرفيت برتري در مجامع به خصوص در برابر شوراي امنيت سازمان ملل است.

عضو جبهه پايداري معرفي ايران به عنوان قرباني تروريسم را از دستاوردهاي مهم اين اجلاس عنوان كرد و گفت:‌ معرفي ايران به عنوان قرباني تروريسم ادعاي حقوق بشري رژيم‌هاي استكباري را زير سوال برد و اين اتفاق افكار ملت‌هاي جهان را به خود معطوف مي‌كند، بنابراين ايراني، كه محور شرارت از سوي استكبار جهاني خطاب مي‌شد با مدارك و  عدله متقن ادعاي کذب دشمنان را به اثبات رساند.

ابطحي حضور سران كشورهاي اسلامي منطقه كه در آنها بيداري اسلامي رخ داده است را اثرگذار دانست و تصريح كرد:  جمهوري اسلامي‌ايران با تعامل ديپلماتيك در حاشيه اجلاس نم با سران اين كشورها  مي‌تواند زمينه بيداري اسلامي در منطقه را افزايش دهد و همچنين ارائه ديدگاه‌هاي ايران در قبال سوريه و فلسطين جايگاه ويژه‌اي خواهد داشت.

عضو جبهه پايداري اذعان داشت: با توجه به اينكه تحريم‌هاي اقتصادي بي اثر بوده مسئولان با بستن قراردادهاي دوجانبه و چندجانبه در حاشيه اجلاس مي‌تواند دستاورد خوبي براي ايران داشته باشند.

ابطحي برگزاري اجلاس نم را ثمره خون شهدا و استقامت ملت در پايبندي به آرمان‌ها دانست و خاطرنشان كرد: دشمنان داخلي و  اپوزيسيون از استقبال جهاني اجلاس نم در ايران خشمگين شده و قافيه را باخته‌اند لذا معتقدم كه پس از اتمام اين اجلاس در مواضع اپوزيسيون داخل و خارج تغييراتي را مشاهده خواهيم كرد چراکه  به اين نتيجه خواهند رسيد كه هيچ  جاي دنيا نظامي محكم و متعالي همانند جمهوري اسلامي ندارد.

 انتهاي پيام/

برچسب ها: ابطحی ، اجلاس ، نم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.