سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخـر هفـتـه‌ای دیدنی بـا فیلـم‌هـای سیـنـمـایـی و تلـویزیـونـی شبکـه‌هـای سیـما

فيلم‌هاي سينمايي و تلويزيوني اين هفته ، آخرهفته‌اي ديدني و جذاب را در شبكه‌هاي سيما فراهم مي‌كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیما؛ فیلمهای سینمایی و تلویزیونی «شب روی شیلی» ،« گاندی » ، «ساعت به وقت صفر »،« نلسون ماندلا»/ «پونیو» ، « کاغذهای رنگی» ،« دهخدا» / «بازی  »، «آخرین دشمن (قسمت سوم)»، «خواهران اشلیگل  »، «گلادیاتور»، «شرط ازدواج  »، «ستاره های روی زمین »، «سنگ اول» / « سی و شش » ، «دبلیو»/ « پسر فضایی » ، «دریای زرد »، « افسانه مشت ، بازگشت چن ژن/ ،«نشانه ها » ، «جلباب » /«رابطه » پنجشنبه و جمعه 9 و 10 شهریور ماه از شبکه های یک ، دو ، سه ، چهار، تهران ، شما ، آموزش و نمایش پخش می شـود.  

شـبـکـه یــک

 فیلم سینمایی « شب روی شیلی » به کارگردانی سباستين آلدرسون- الكساندر كاساروف ،پنجشنبه 9 شهریور ماه ساعت 16 از شبکـه یک سیما باز پخش می شود.
داستان مربوط به كودتاي پينوشه بر عليه رئيس جمهور وقت شيلي ژنرال آلن ده و همچنين دستگيري عده‌اي روزنامه نگار توسط پينوشه مي‌باشد.
میکی رورک و پیتر درایس در فیلم سینمایی «شب روي شيلي » محصول سال 1977 کشور سوئد بازی کرده اند .

فیلم سینمایی «گاندی »پنجشنبه 9 شهریورماه ساعت 22 روی آنتن شبکـه یک سیما می رود.
فیلمی زندگینامه‌ای درباره زندگی ماهاتما گاندی، رهبر جنبش مقاومت بدون خشونت هند در زمان استعمار توسط بریتانیا در نیمه اول قرن بیستم، جنبش عدم تعهد تحت تأثیر جهان بینی ماهاتما گاندی نیز قرار داشت .

ساعت 16 روز جمعه 10شهریور ماه فیلم تلویزیونی «ساعت به وقت صفر » به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی اکبرتحویلیان از شبکـه یک سیما پخش می شود .

داستان این فیلم تلویزیونی در مورد عماد افسر تازه بازنشسته نیروی امنیتی است که قصد دارد به همراه دختر و داماد و همسر جدیدش به شیراز سفر کند. ناگهان یکی از قاچاقچیان قدیمی به عماد زنگ می زند و سرنخ جدیدی از پرونده قتل همسر قبلی عماد را در اختیار اوقرارمی دهد و بلافاصله عماد خود را به آن محل می رساند، اما دردرگیری قاچاقچیان جلال را می کشند و عماد وارد جریان تازه ای می شود.
سعید راد ، کوروش سلیمانی ، مینا وحید و ابولفضل همراه درفیلم تلویزیونی « ساعت به وقت صفر » به عنوان بازیگران اصلی بازی کرده اند .

فیلم سینمایی «نلسون ماندلا » جمعه 10شهریور ماه ساعت 22 از شبکـه یک سیما پخش خواهد شد.

فیلمی درباره‌ چهره‌ای ماندگار و مبارزه علیه آپارتاید در جهان. کسی که در طول سال های طولانی عمر خود همواره به فعالیت و مبارزه با نژاد پرستی ادامه داده است. وی همواره پای بند به عدم توسل به خشونت بود.۲۷ سال زندان، که بیشتر آن را در یک سلول در جزیره روبن سپری کرد.

شـبـکـه دو

انیمیشن «پونیو » به کارگردانی هایائو میازاکی و تهیه کنندگی استیو آلپرت ، محصول سال 2008 کشور ژاپن، پنجشنبه 9 شهریور ساعت 14:30 از شبکه دو سیما پخش می شود .
در این انیمیشن خواهید دید: پونیو ماهی کوچکی است که به همراه پدر و خواهران کوچکترش در جایی در اعماق دریا زندگی  می کند. پدر پونیو در واقع یک انسان است ، اما با مشاهده خرابی هایی که انسان ها در طبیعت به وجود آورده اند. تصمیم گرفته در زیر آب زندگی کنند و در آنجا شهری تشکیل داده که امکان سکونت بشر در آن است. وی با تهیه معجونی بچه هایش را در حالتی نیمه بشر، نیمه ماهی نگه داشته است. روزی پونیو از شهر زیر آب خارج شده و به سطح آب می آید، در آنجا پسر کوچکی به نام ساسوکی، پونیو را از آب گرفته و در سطلی او را به محل کار مادرش می برد که ناگهان بر اثر شکسته شدن شیشه دست ساسوکی مجروح می شود و پونیو مقداری از خون ساسوکی را می خورد و پونیو دراثر همین سکونت کوتاه و همراهی اش با ساسوکی به عالم انسان ها علاقمند می شود .
 
 
فیلم سینمایی « کاغذهای رنگی » به کارگردانی ابراهیم زاهدی فر و تهیه کنندگی مونا زندی  ، جمعه 10شهریور ماه ساعت 17:30 از شبکه دو پخش می شود .
در این فیلم از تولیدات سال 1390 مرکز سیما فیلم می بینیم : در یک مدرسه دخترانه مسابقه مقاله نویسی درباره مادر نمونه برگزارمی شود . برنده مسابقه آزاده است اما درپی اصرار مسئولین مدرسه که مادرش را به مدرسه بیاورد . آزاده این کار را ا نجام نمی دهد، پس از پیگیری دبیر انشاء متوجه می شود آزاده اصلاً مادری ندارد و منظورش از همه تعاریف پدرش بوده است.

فیلم سینمایی «دهخدا » به کارگردانی محمد رضا ورزی وتهیه کنندگی علی لدنی ، جمعه 10شهریور ماه ساعت23 از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.

فیلم درباره زندگی علامه علی اکبر دهخدا از تولد تا هنگام فوت ایشان است.
در ابتدای داستان، علی اکبر دهخدا، دکتر محمد معینی را وصی خود برای چاپ لغت نامه دهخدا می کند و در ادامه، روایت قسمتی از زندگی علامه دهخدا می باشد که وی در رشت زندگی می کرده است و سپس به تهران می آید و همزمان با آغاز مشروطیت، وی با همکاری مرحوم جهانگیرخان و مرحوم قاسم خان، روزنامه معروف صور‌اسرافیل را منتشر کرد. ستون طنز چرند و پرند به قلم دهخدا و با امضای دخو در این روزنامه نوشته می‌شد.
سعید نیک پور، محمد علی ساربان و فخرالدین صدیق شریف دراین فیلم محصول سال 1386 بازی کرده اند.

شـبـکـه سـه

فیلم سینمایی « بازی» پنجشنبه 9 شهریور ماه ساعت 11:30 از شبکه سه سیما بازپخش می شود.
آبهینای دوو فیلم سینمایی « بازی» محصول سال 2011 کشور هند، با بازی آبیشک باچان و کانگنا رانات را کارگردانی کرده است.
شبکه سه سیما پنجشنبه 9 شهریور ماه ساعت 17  فیلم سینمایی «آخرین دشمن (قسمت سوم)» به کارگردانی جان بی مک دونالد، را برای پخش درنظر گرفته است.
در خلاصه داستان فیلم بابازی بند یکت کومبرباچ واناماریا ماریکوآمده : مایکل و استیون متوجه می شوند واکسن ها حاوی یک ردیاب کوچک حتی یک قطره خون است که نیروهای امنیتی  به صورت آزمایشی وارد خون افراد افغانی و پاکستانی کرده اند تا بتوانند روی آنها این آزمایش را انجام دهند و آنها را تحت کنترل بگیرند .
فیلم سینمایی «آخرین دشمن (قسمت سوم)» محصول سال 2008 در انگلیس ساخته شده است.

فیلم سینمایی «خواهران اشلیگل» به کارگردانی جیمز ایووری و با بازی آنتونی هاپکینز و اما تامپسون ، پنجشنبه 9 شهریور ماه ساعت 19 از شبکه سه سیما پخش می شود.

در فیلم سینمایی «خواهران اشلیگل» محصول سال 1992 انگلیس و ژاپن خواهید دید: خانم ویلکاکس در واپسین لحظات زندگی خود با نوشتن یادداشتی از همسر و فرزندان خود می خواهد که خانه او را به یکی از خواهران اشلیگل به نام مارگارت بدهند ، ولی همسر او یادداشت را از بین برده و تصمیم می گیرد بعد از مدتی با مارگارت ازدواج کند. خواهر مارگارت به نام هلن با این موضوع مخالف است و فکر می کند خانواده ویلکاکس خیلی خودخواه هستند.
 
فیلم سینمایی « گلادياتور» به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی راسل کورو ، محصول مشترک سال 2000 کشورهای  آمریکا و انگلیس ،پنج شنبه  9 شهریور ساعت 23:30 از شبکه سه سیما پخش می شود .
در خلاصه داستان فیلم آمده: امپراطوري روم در اوج قدرت ، وسعتش از صحراهاي آفريقا تا مرزهاي انگلستان شمالي امتداد داشت . بيش از ربع قرن جمعيت جهان تحت فرمانروايي سزارها زندگي مي کردند. در زمستان سال 180 پس از ميلاد مسيح لشگر کشي دوازده ساله امپراطور " مارکوس اوليوس " بر عليه قبايل وحشي در آلمان رو به پايان گذاشته بود . فقط يک دژ نهايي در مسير پيروزي روميها و نويد صلح در سراسر امپراطوري باقي مانده است .ارتش روم به رهبري ژنرال ماکسيموس بر آخرين گروه بربرها غلبه مي کند و روم را نجات مي دهد. امپراتور "مارکوس اورليوس" در بستر مرگ بدون توجه به پسر مکارش کومودوس از ماکسيموس مي خواهد تا زمام امور را به دست گيرد و يک جمهوري مستقل پديد آورد .کومودوس پدر را به قتل مي رساند و دستور اعدام ماکسيموس و خانواده او را در اسپانيا صادر مي کند. ماکسيموس از مرگ مي گريزد . اما قادر به نجات خانواده اش نمي‌شود. يک تاجر برده او را اسير مي‌کند و به پراکسيمو مي فروشد که کارش تعليم گلادياتور است بدين ترتيب ماکسيموس راز و رمز گلادياتوري را مي آموزد.

فیلم سینمایی « شرط ازدواج » به کارگردانی محسن منشی زاده ،جمعه 10شهریور ماه ساعت 11:30 از شبکه سه سیما بازپخش می شود .

فیلم سینمایی « شرط ازدواج » با بازی نیما شاهرخ شاهی، فریبا نادری ، مهران رجبی و سوسن پرور داستان زندگی یک دخترو پسر را روایت می کند که برای تصاحب شرکت سهامی‌ شان مجبوربه ازدواج هستند ، ولی هیچکدام تمایلی به ازدواج ندارند .

فیلم سینمایی « ستاره هاي روي زمين » جمعه 10 شهریور ماه ساعت 14:30 از شبکه سه سیما پخش می شود .

در این فیلم می بینیم :" ايشان " پسر بچه 8 ساله اي كه به خاطر تنبلي و كند ذهني در درس هايش و شيطنت زياد در مدرسه و محله ،اهالي مدرسه و همسايگان را كلافه كرده است و پدر و مادرش از دست او بسيار ناراحت هستند ،  تا اينكه تصميم مي گيرند او را به مدرسه شبانه روزي به شهر ديگري بفرستند. "ايشان" از اين موضوع بسيار ناراحت است ،اما نمي تواند مقاومت كند. بعد از مدتي در مدرسه شبانه روزي و شكايت اهالي مدرسه از او , معلم هنر جديدي به نام " رام " به مدرسه آنها مي آيد و متوجه مشكل "ايشان" كه در واقع عدم توانايي تشخيص حروف الفباست ، مي شود و با تشويق و خوش رفتاري و ترفند هاي خاص خود به او كمك مي كند تا در اين مهم پيشرفت كند.
امیر خان و دارشیل سافاری در فیلم سینمایی « ستاره هاي روي زمين » به کارگردانی امیر خان ، محصول سال 2007  هند بازی کرده اند .
فیلم سینمایی «سنگ اول » به کارگردانی ابراهيم فروزش و تهیه کنندگی  عليرضا سبط احمدي ، جمعه 10 شهریور ماه ساعت 19 از شبکه سه پخش خواهد شد . 
داستان این فیلم با بازی انديشه فولادوند و محسن تنابنده از این قرار است که: حسنعلي مردي روستايي با ديدن خواب هاي متوالي مبني بر اينکه در حال مرگ است،آشفته مي شود و به گمان اينکه به زودي مي ميرد براي خود سنگ قبري تهيه مي کند. در روستاي آنها هيچ مرده اي سنگ قبر ندارد  و اين امر باعث مي شود تا خانواده متوفي دچار اشتباه شود. همسر حسنعلي ناراحت مي شود که چرا براي او سنگي تهيه نکرده و حسنعلي به او قول مي دهد که براي او هم سنگي زيبا با اشعاري قشنگ بخرد. اين امر باعث حسادت تمام زنان روستا مي شود و همه آنها از همسرانشان تقاضاي سنگ قبر مي کنند.

شـبـکـه چـهـار

فیلم سینمایی « سی و شش» به کارگردانی الیور مارشال ، محصول سال  2004 کشورفرانسه ،پنجشنبه  9 شهریور ماه ساعت 16 از شبکه چهارسیما بازپخش می شود .
لئو و دنیس دو پلیس شهر پاریس هستند که هر دو به دنبال به دام انداختن یک باند سارق و تبهکارند. از طرفی رئیس پلیس در حال بازنشستگی است و احتمال جایگزین شدن یکی از این دو وجود دارد. بنابراین دنیس برای به دست آوردن این پست دست به هر کاری می زند.
 
 
فیلم سینمایی « دبلیو » به کارگردانی اولیور استون  ،جمعه 10 شهریور ماه ساعت 20:30 درقالب برنامه « سینما 4 » ازشبکه چهار سیما پخش خواهد شد . 
داستان زندگی جورج دبلیو بوش رئیس جمهور کشور آمریکا ، ماجراهایی پر فراز و نشیب زندگی او را در سال 1967 ، رفتارهای عجیب او در دوران دانشگاه ، خدمت در ارتش ، دوران فرمانداری او و تجارت نفت در خانواده او و در نهایت شرکت او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 و دوران 4 سال اول ریاست جمهوری او را روایت می کند .
جاش بلورین واسکات گلن در فیلم سینمایی  « دبلیو »  محصول سال 2008 در آمریکا ساخته شده است.

شـبـکـه تـهــران

فیلم سینمایی « پسر فضایی » به کارگردانی مانی کوتو ،محصول سال  1997 آمریکا ،پنجشنبه 9 شهریور ماه ساعت 13:30 در قالب برنامه «تماشاخانه» از شبکه تهران روی آنتن می رود. 
در این فیلم سینمایی با بازی جوزف مازلو، ریچاد گلیلند ،کرونی بوهررو الکس دنیلز خواهید دید : اسپنسر پسر بچه ای که مادرش مرده و با پدر پرمشغله و خواهر بد خلقش زندگی می کند. در مدرسه با مشکل زورگویی های پسر بچه دیگری به نام توربو روبروست . معلم اسپنسر جانت هالووی به وی توصیه می کند که در مواجهه با مشکلات زندگی اش نترسد و با آنها روبرو شود و سعی در حل آنها نماید. یک شب که اسپنسر در خانه تنهاست، متوجه نوری در یک قبرستان ماشین های نزدیک خانه شان می شود و وقتی از روی کنجکاوی به آنجا می رود با یک موجود فضایی به نام زره روبه رو می شود. اسپنسر داوطلبانه قبول می کند که به درون زره برود و هدایت آن را به عهده بگیرد ، چون تنها در این صورت است که زره قادر به انجام کاری خواهد بود .
 
فیلم سینمایی « دریای زرد » به کارگردانی هونگ جین نا ، محصول سال 2010 کره جنوبی، 40 دقیقه بامداد روزجمعه 10شهریورماه از شبکه تهران بازپخش می شود. 
در خلاصه داستان فیلم آمده : مردی ساکن کشور مغولستان به نام گونام که همسر و یک فرزند دارد ، از شدت فقر مالی مجبور می شود. همسرش را برای کار به خارج از کشور بفرستد . اما مدت ها می گذراند و از همسرش اطلاعاتی نمی گیرد. از سوی دیگر طلبکارانش به دنبال اویند و با خشونت پول خود را می خواهند. گونام سپس با مردی تبهکار به نام میون گاه آشنا می شود. میون گاه در ازای مبلغ زیادی پول از گونام می خواهد که در خارج از کشور یک استاد دانشگاه به نام کیم سیونگ هون را به قتل برساند. این استاد در همان جایی اقامت دارد که قرار بوده همسر گونام برای کار به آنجا برود.
ها جونگ وو ، کیم یون سوک وسیونگ ها چو در فیلم سینمایی « دریای زرد » به عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش کرده اند.
 
فیلم سینمایی« افسانه مشت ،بازگشت چن ژن» به کارگردانی وی کونگ، محصول  مشترک سال 2010 کشورهای هنگ کنگ وچین ، جمعه 10شهریور ماه ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش می شود. 
در خلاصه داستان فیلم آمده : در زمان جنگ جهانی اول کارگرهای چینی به کمک نیروهای فرانسه می روند و چن ژن یکی از بازماندگان آن کارگران است ، اما به دلیل اینکه یک ژاپنی را که به چینی ها توهین کرده وکشته است . بعد ازجنگ به چین بازگشته و با نام جعلی زندگی می کند. در آن زمان چین تحت اشغال ژاپن بوده و ژاپنی ها قصد داشتند همه کشور را بگیرند . چن زن  و هم قطارانش گروه زیرزمینی دارند که علیه ژاپنی ها فعالیت می کنند.
دونی ین، آلکس آلستروم ، شوان یو و کویی شو در فیلم سینمایی « افسانه مشت ،بازگشت چن ژن» بازی کرده اند.

شـبـکـه شمـا

فیلم تلویزیونی «نشانه ها» به کارگردانی یاسرطالبی و تهیه کنندگی میترا روحی منش،  پنجشنبه  9 شهریور ماه ساعت 23 از شبکه شما پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده : قاچاقچیان چوب در حال نابود کردن جنگل هستند و باعث شش قتل شده اند. حداد جنگلبان که همسرش به نوعی قربانی قاچاق شده با دخترش "عشا" زندگی می کند. "عشا" عاشقانه جنگل را دوست دارد و با درختان پیوند معنوی برقرارکرده است . "سرگرد مروارید" به دنبال قاچاقچیان به تفحص می پردازد و با حداد همراه می شود. او در عملیاتی به سختی مجروح می شود.

فیلم تلویزیونی «جلباب » به کارگردانی مجید کاشی فروشان و تهیه کنندگی میترا روحی منش ، جمعه 10 شهریور ماه ساعت 13:30 از شبکه شما روی آنتن می رود.

در این فیلم می بینیم : سمیه و میترا دانشجو و همکلاسی هستند. میترا پدر ندارد و با مادرش
که بی اعتنا به وضعیت اوست زندگی می کند و برادرش فرهاد نیز به تازگی ازخارج بازگشته است . سمیه هم مشکلاتی با خانواده اش دارد. پدر سمیه بسیار سخت گیراست و برادر سمیه که بیکار و بی سواد است نیز با محدود کردن سمیه فشار مضاعفی به او وارد می کند. میترا با فردی به نام کامران دوست شده که او را به اعتیاد و کارهای خلاف سوق داده است . فرهاد از کارهای خواهرش نگران و شرمنده است و می خواهد به او کمک کند. از طرفی نیز فرهاد پس از چند برخورد با سمیه به او علاقمند شده است.

شـبـکـه آموزش

فیلم سینمایی « رابطه » به کارگردانی پوران درخشنده ، جمعه 10 شهریور ماه ساعت 10:15 از شبکه آموزش پخش می شود.
داستان فیلم با بازی پرويز پورحسيني ، پوراندخت مهيمن و زنده یاد خسرو شكيبايي در مورد نوجواني ناشنوا و لال به نام ناصر است كه قادر به ايجاد رابطه با اطرافيان خود نيست. پدر و خواهر ناصر به او بي توجه اند و دل سوزاندن مادر به حال او بي فايده است. ناصر تحت فشار اطرافيان و خانواده از همه كس و همه چيز دلزده است، اما پس از آن كه معلمش او را در عدم برقراري رابطه با اطرافيان مقصر مي‌داند، به خود مي‌آيد. سرانجام پس از آن كه تا حدودي قدرت تكلم مي‌يابد با دسته گلي به ديدار معلم مي‌رود.

شـبـکـه نمـایـش 


فیلم های سینمایی ، تلویزیونی و انیمیشن «قول چند میلیونی » ، «مهاجران 9»،  «خوش خیال» ، «آقای آزاد » ،« بیدار»و «ماتریکس 1» پنجشنبه 9 شهریور ماه ساعت 13:20، 15 ، 17، 19  ،21 و 23 از شبکه نمایش پخش می شود.

فیلم های سینمایی ،تلویزیونی و انیمیشن «بزرگ  » ، « مهاجران 10 »، «آخرین برگشتی  » ، «باج 1 »،«زندگی مک کوی» و « ماتریکس 2» جمعه 10شهریور ماه ساعت 13:20 ، 15 ،17 ، 19  ،21 و 23 از شبکه نمایش پخش می شود. /ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.