سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان های مردم نهاد دانمارک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ثمره راهکارهای دیپلماسی اجلاس عدم تعهد صلح و امنیت است

رئیس سازمان های مردم نهاد دانمارک گفت: ثمره راهکارهای دیپلماسی ارائه شده در اجلاس عدم تعهد صلح و امنیت پایدار جهانی است.

عبید علی عبید در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که  ریاست جنبش عدم تعهد طی سه سال آینده توسط ایران چه دستاوردهایی برای منطقه و جهان خواهد داشت، افزود:غرب و رژیم صهیونیستی همواره قصد داشتند تا ایران را ایزوله کنند و مانع عدم حضور کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران شوند.

وی ادامه داد: ولی حضور تمامی کارشناسان ،وزرا و سران کشورهای عضو عدم تعهد همگی نشانگر استقلال و اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی ایران در برابر زور و ستم قدرت های بزرگ جهان است.

عبید در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه نظر شما در بارهخلع سلاح هسته ای کشورهای دارای کلاهک های هسته ای چیست ، اظهار داشت: خلع سلاح در جهان چیزی نیست که منحصر به ایران باشد بلکه مربوط به کشورهایی می شود که  تولید کننده اصلی و اولیه سلاح های هسته ای هستند.

سردبیر نشریه منطق در آلمان با بیان اینکه ایران همواره به دنبال یک انرژی صلح آمیز هسته ای هست تصریح کرد: ایران تحت هیچ شراطی به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست در حال که آمریکا خود ب کار گیرنده سلاح های هسته ای است و در مقابل قصد دارد بنیان گذار خلع سلاح در جهان باشد.

رئیس سازمان های مردم نهاد دانمارک با توجه به اینکه اجلاس عدم تعهد چه نقشی در حل بحران سوریه می تواند داشته  باشد خاطر نشان کرد: سوریه در حال حاضر مهم ترین مسئله خاورمیانه محسوب می شودو مانعی بزرگ برسر راه اهداف آمریکا است و از سوی دیگر سنگری برای حفظ منافع مسلمانان سوریه محسوب می شود.

وی در پایان گفت: کشورهای عضو عدم تعهدمی توانند با ارائه پیشنهادات و ارائه همکاری با یکدیگر در حل بحران سوریه نقش بسزایی را ایفا کنند.

انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس نم ، صلح ، دانمارک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.