سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واكنش‌هاي بين‌المللي به انتخاب رئيس جديد پارلمان سومالي

انتخاب رئيس جديد پارلمان سومالي كه انتخاب رئيس جمهور جديد براي اين كشور را به دنبال دارد، با واكنش هاي بين‌المللي روبرو شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه، جامعه بين المللي امروز چهارشنبه از رئيس جديد پارلمان سومالي که ديروز انتخاب شد خواست به انتخاب رئيس جمهوري جديد اين کشور در پارلمان سرعت بخشد.
سومالي از 21 سال پيش با جنگ داخلي مواجه است.
اوگوستين ماهيگا نماينده ويژه سازمان ملل در امور سومالي در بيانيه اي اعلام کرد: انتخاب محمد عثمان جواري به عنوان رئيس پارلمان سومالي در روز سه شنبه ، مرحله اي از پيشرفت و خوشبيني است اما اکنون بايد  رئيس جمهوري کشور تا ده روز آينده انتخاب شود.
براساس جدول زماني که جامعه بين المللي با قوت از آن حمايت مي  کند اما براثر اختلافات بين جناح هاي سومالي درباره تقسيم قدرت به تاخير افتاده است ،سومالي از دهم اوت گذشته قرار است به نهادهاي جديدي مجهز شود.
جيمز سوان سفير آمريکا در سومالي انتخاب جواري را انتخابي تاريخي خواند.
جواري از وزيران سابق کار زياد باره رئيس جمهوري سومالي است که برکناري او از قدرت در سال هزار ونهصد ونود ويک  جنگ داخلي را در سومالي سبب شد.
سفير آمريکا افزود: ما از رئيس پارلمان مي خواهيم بلافاصله رئيس جمهوري را انتخاب کنند.
 الکس روندوس نماينده ويژه اتحاديه اروپا در منطقه شاخ آفريقا اعلام کرد انتخاب جواري گام مثبت جديدي به سمت برقراري ثبات در محسوب مي شود.
وي همچنين خواستار آن شد جدولي زماني براي انتخاب رئيس جمهوري سومالي تعيين شود.
برچسب ها: سومالی ، رئیس ، جدید ، پارلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.