سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك وكيل دادگستري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مجازات بازدارنده ارتكاب جرم در جامعه را كاهش مي‌دهد

يك وكيل دادگستري گفت:‌ مجازات نقش بازدارنده دارد ولي بايد متناسب با جرايم تعيين شود، ضمن اين كه مي‌تواند عامل پيشگيري از وقوع جرايم باشد.

محمد اديب در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در مورد نقش تربيتي عفو و تخفيف مجازات زندانيان و آثار آن در جامعه  اظهار داشت:‌ مجازات نقش بازدارنده دارد ولي بايد متناسب با جرايم تعيين شود، ضمن اين كه مي‌تواند عامل پيشگيري از وقوع جرايم باشد.

اين حقوقدان ادامه داد:‌ زنداني به خاطر عملي كه انجام داده محكوم به زندان است و تربيت او به عهده جامعه است و اگر در مدت حبس قاضي تشخيص دهد مجرم اصلاح شده مانند بسياري كه زودتر از موعد بهبود يافته مي‌تواند از شرايط عفو يا تخفيف مجازات برخوردار شود.

اديب حضور  مجرمي كه دست به اصلاح رفتار خود زده را در زندان صحيح ندانست و تصريح كرد: فردي كه صلاحيت آزادي وي از جانب مقامات قضايي تاييد شده، استحقاق آزادي دارد و حضور او در زندان درست نيست.

اين حقوقدان عفو را وابسته به ارتكاب جرم فرد محكوم دانست و خاطرنشان كرد:‌ فردي كه پس از مدتي در زندان مانده در هنگام خروج به اصطلاح جرم شناسان پاك شده و مرتكب عملي كه مستحق زنداني باشد نمي‌شود و اگر مرتكب خلافي شود مجازات وي سنگين‌تر خواهد بود.

"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: ادیب ، عفو ، مجازات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.