سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازخواني خاطرات شهيد باهنر از زبان برادر

وقتي مولف کتاب تعليمات ديني راه مدرسه را گم مي‌کند

دبير کل جامعه اسلامي مهندسين گفت: شهيد باهنر و شهيد ايرانمنش براي فراگيري تحصيل به استادي سپرده شده بودند که در اولين روز رفتن به کلاس درس از مسيري پر پيچ و خم آنها را به کلاس درس برده بودند اما آنها همچنان چند روزي را از همان مسير غير مستقیم به مدرسه مي‌رفتند که سپس متوجه شدند مسير مستقيم و آسان تري نيز وجود دارد.

محمدرضا باهنر دبير  کل جامعه اسلامي مهندسين در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بازخواني تاريخي از شهيد باهنر و فعاليت هاي ايشان در پيروزي انقلاب اسلامي گفت: شهيد باهنر در سال 1312 در کرمان متولد شدند و تحصيلات دوران ابتدايي و دبيرستان خود را نيز در کرمان به پايان رساندند.

وي تصريح کرد:در سال‌هاي آخر دبيرستان شهيد باهنر همراه با تحصيلات در دبيرستان در حوزه علمیه معصوميه کرمان به فراگيري علوم ديني نیز پرداختند.

باهنر با بيان اينکه شهيد باهنر در سال 1332 براي فراگيري علوم حوزوي عازم قم شدند، افزود: شهيد باهنر از اولين روحانيوني بودند که به همراه علوم حوزوي مدارک کارشناسي و کارشناسي ارشد خود را در رشته ادبيات از دانشگاه تهران دريافت کردند.

دبير کل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اينکه شهيد باهنر، شهيد بهشتي، مقام معظم رهبري و هاشمي رفسنجاني از سوي امام خميني (ره) ماموريت يافته بودند تا به امور فرهنگي بپردازند، ادامه داد: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي يک تقسيم کار نانوشته از سوي امام خميني (ره) به اعضاي فوق داده شده بود تا با پرورش نسل انقلاب در دستگاه رژيم پهلوي رسوخ پيدا کنند.

باهنر تصريح کرد: طراحي و تاليف کتاب تعليمات ديني که توسط شهيد بهشتي و شهيد باهنر صورت گرفت تاثيرات بسزايي در پرورش نسل انقلاب و پيروزي انقلاب اسلامي داشت.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فعاليت‌هاي شهید باهنر پس از پيروزي انقلاب اسلامي اذعان داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي شهيد باهنر در کسوت سرپرست آموزش و پرورش و رئيس شوراي انقلاب و نخست وزير بودند که در 8 شهريور ترور شدند.

دبير کل جامعه اسلامي مهندسين افزود: شهيد باهنر و شهيد ايرانمنش داراي نسبت فاميلي(پسر دايي) بودند.

وي با ذکر خاطره اي از دو شهيد نام برده تصريح کرد: شهيد باهنر و شهيد ايرانمنش براي فراگيري تحصيل به استادي سپرده شده بودند که در اولين روز رفتن به کلاس درس از مسيري پر پيچ و خم آنها را به کلاس درس برده بودند اما آنها همچنان چند روزي را از همان مسير غير مستقیم به مدرسه مي‌رفتند که سپس متوجه شدند مسير مستقيم و آسان تري نيز وجود دارد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: جامعه ، اسلامی ، مهندسین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.