سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

میزان ازدواج در خراسان رضوی کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی از کاهش آمار ازدواج طی پنج ماهه نخست سال جاری در این استان خبرداد.

حسین نیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با بیان این مطلب گفت: در پنج ماه نخست سال جاری ، 31 هزار و 867 ازدواج در خراسان رضوی به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، چهار هزار و 765 مورد کاهش دارد.

وی با اشاره به میزان طلاق در پنج ماهه نخست سال 91 در خراسان رضوی گفت: در این مدت 5 هزار و 968 مورد طلاق در استان ثبت رسیده که این رقم درمقایسه با مدت مشابه سال قبل 46 مورد ، کاهش مواجه بوده است.

نیری شهرستان کاشمر را دارای بالاترین آمارازدواج طی دوسال گذشته در استان اعلام کرد و افزود: میزان ازدواج در شهرستان کاشمر با 157 هزار نفر جمعیت ، در پنج ماهه نخست امسال شش مورد در هر هزار نفر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی نیری همچنین ، شهرستان مشهد را دارای بالاترین آمار طلاق در پنج ماهه نخست سال جاری در خراسان رضوی دانست و تصریح کرد: به ازای هرهزار نفر جمعیت ، سه مورد طلاق در شهرستان مشهد به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، تغییری نداشته است.

وی همچنین از کاهش چشمگیر طلاق در ماه رمضان امسال در شهرستان خبرداد و افزود: میزان طلاق در شهرستان مشهد ، در ماه مبارک رمضان در مقایسه با ماه های دیگر 46 درصد کاهش یافته است.

نیری با بیان اینکه شهرستانهای جغتای ، خواف وتایباد کمترین میزان طلاق را در پنج ماهه نخست سال جاری به خود اختصاص دادند ، گفت : در خراسان رضوی ، میانگین سن طلاق برای زوج 33 سال و برای زوجه 29 سال است که این میزان در مقایسه با آمار سال گذشته در مدت مشابه ، تفاوت چندانی نداشته است.

وی همچنین با اشاره به میانگین سن ازدواج در استان گفت: در پنج ماهه ابتدایی سال 91 میانگین سن ازدواج برای زوج 27 سال و برای زوجه  23سال به ثبت رسیده که در این خصوص نیز تفاوتی درمقایسه با میانگین مدت مشابه سال گذشته مشاهده نمی شود. /س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.