سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

مقدمات اجرای طرح پزشك خانواده در لرستان فراهم است

رییس دانشگاه علوم پزشكی لرستان گفت: مقدمات اجرای طرح پزشك خانواده در مناطق شهری لرستان فراهم است و این استان می تواند نسبت به اجرای دقیق آن در آینده ای نزدیك اقدام كند.

دكتر 'اردشیر شیخ آزادی' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان با اشاره به اینكه لرستان آماده اجرای قانون پزشك خانواده و نظام ارجاع است، افزود: به همین منظور برای اجرای این طرح تمامی امكانات و مقدمات لازم در شهرهای ازنا و الشتر فراهم است تا در این مناطق به خوبی اجرا شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكی لرستان آمادگی كامل دارد كه در هر زمانی كه مسوولان كشوری و وزارت بهداشت صلاح بدانند قانون پزشك خانواده و نظام ارجاع در شهرهای لرستان را شروع كند و برای شروع برنامه به ویژه در شهرهای یاد شده آمادگی صد در صد وجود دارد.

وی با اشاره به مزایای قانون پزشك خانواده كه با اجرای آن عدالت در سلامت تحقق خواهد یافت گفت: درحال حاضر 93 درصد اطلاعات خانواده در سامانه سلامت ایرانیان ثبت شده و بیش از 70 درصد پزشكان مورد نیاز برای اجرای مطلوب برنامه نیز تامین شده و با هماهنگی كاملی كه در بین دستگاه های شركت كننده در اجرای برنامه وجود دارد بزودی این برنامه در استان اجرایی خواهد شد.

دكتر شیخ آزادی گفت: برای رفاه حال مردم و دسترسی آسان و تسهیل شده آنها به خدمات درمانی مناسب سعی شده كه داروخانه های جدید به طور عادلانه توزیع شود تا مردم داروهای تجویزی پزشكان خانواده را در كمترین فاصله مكانی و در كمترین زمان ممكن تهیه كنند.

وی اظهار داشت: همچنین مقرر شد سازمان های بیمه گر تا 15 شهریور ماه جاری نسبت به عقد قرارداد با پزشكان در سطوح سه گانه برنامه اقدام كنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.