سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

استفاده از موبايل را محدود كنيد

جامعه كنوني با پيشرفت علم و فناوري، اجتناب ناپذيراست و نگراني‌ها درباره اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت انسان با رشد بيش از حد تلفن‌هاي همراه بيشتر شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک اگرچه بعضا گزارش‌هاي ضد و نقيضي درباره اثرات امواج تلفن همراه و ميزان جدي بودن مخاطرات آن از سوي مراكز تحقيقاتي مختلف كه بعضا به سفارش شركت‌هاي بزرگ سازنده تلفن همراه در اين زمينه تحقيق مي‌كنند، منتشر مي‌شود؛ ولي به زعم اغلب كارشناسان، با توجه به ماهيت و تاثيرات شناخته شده امواج الكترومغناطيس در طول موج‌هاي مختلف بر سيستم‌هاي بيولوژيك نمي‌توان خطرات تلفن همراه و تجهيزات مربوط به آن را انكار كرد، اگر چه نتايج چنين تحقيقاتي و انتشار آن مطمئنا براي توليدكنندگان و شركت‌هاي ارتباطاتي كه منظور اقتصادي دارند، چندان خوشايند نيست!البته از طرف ديگر، نبايد اين واقعيت را هم فراموش كرد كه چنين خطراتي در استفاده از بسياري از تجهيزات مثل سيستم‌هاي الكترونيكي و الكتريكي از تلويزيون و رايانه، اجاق‌هاي ماكروويو و... با كاربري‌هاي روزانه گرفته تا تجهيزات پرتونگاري و پرتودرماني و سيستم‌هاي رادار و دكل‌هاي انتقال برق هم وجود دارد كه هيچ گاه مانعي براي استفاده از آنها نبوده‌اند و مهم، برخورد علمي و آگاهانه با دستاوردهاي فناوري‌هاي جديد و به حداقل رساندن خطرات و آسيب‌هاي اجتناب‌ناپذيري است كه ممكن است در وراي فوايد و كاربردهاي هر محصول و دستاورد تكنولوژيك و فني وجود داشته باشد.
امواج و ميدان‌هاي الكترومغناطيسي كه در گستره وسيعي از انرژي و فركانس‌ها با خواص متفاوت ساطع مي‌شوند، نقش مثبت و منفي در زندگي جانداران و گياهان ايفا مي‌كنند. اين اشعه هم در طبيعت و هم در صنعت موجود است، با اين تفاوت كه وجود اشعه الكترومغناطيسي در طبيعت بهينه بوده ولي بايد در صنعت به صورت بهينه استفاده شود.
تلفن‌هاي همراه به عنوان يكي از پرمصرف‌ترين تجهيزات داراي امواج الكترومغناطيس است و نقش منفي ميدان‌هاي الكترومغناطيسي و اثرات سوء آن بر سيستم‌هاي زيستي به دليل عدم دستورالعمل معين، آموزش صحيح بهره‌برداري و استفاده بهينه از سيستم‌هاي ارتباطي و مخابراتي بويژه عدم آشنايي كاربران از تداخل و تزاحم‌هاي استفاده همزمان تلفن همراه با وسايل ديگر مانند رايانه، ميكروفر، تلويزيون، استفاده از داروهاي خاص يا داشتن بيماري و... است.
ميدان الكترومغناطيسي تلفن همراه، نقش تخريبي در ارگانيسم‌ها، بافت‌ها، سلول‌ها، پروتئين‌ها و آنزيم‌ها دارد./س

برچسب ها: استفاده ، موبایل ، محدود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.