سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

پرچم جمهوری اسلامی ایران در دهکده بازی های پارالمپیک لندن به اهتزاز درآمد

در مراسمی با حضور نمایندگان ورزش خراسان رضوی، پرچم جمهوری اسلامی ایران در دهکده بازی‌های پارالمپیک لندن به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، حامد علیزاده و سعید رحمتی در رشته ورزشی جودو نابینایان، راضیه شیرمحمدی و زهرا جوانمرد در رشته تیر و کمان، شاهین ایزدیار در رشته شنا و جواد شیردل در رشته گلبال نابینایان به عنوان ورزشکار و امیرابراهیمی به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس با ویلچر، هادی رضایی به عنوان سرمربی تیم والیبال نشسته و حمید مزارزهی به عنوان مربی تیم ملی دو و میدانی نابینایان از خراسان رضوی در این مراسم حضور داشتند.

بنا بر این گزارش در حالی چهاردهمین دوره بازی های پارالمپیک امروز 8 شهریور ماه ساعت 20 به وقت محلی در لندن آغاز می شود که 4 هزار و 200 ورزشکار از 165 کشور دنیا در 10 روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران نیز با 79 ورزشکار در رشته های دو و میدانی مشترک بین معلولان جسمی، حرکتی و نابینایان، شنا، تیراندازی، تیر و کمان، دوچرخه سواری، والیبال نشسته، تنیس با ویلچر، فوتبال 7 نفره، وزنه برداری، تنیس روی میز، جودو، گلبال و فوتبال 5 نفره ویژه نابینایان و کم بینایان در این رقابت ها حضور دارد.

همچنین جمهوری اسلامی ایران در این رقابت ها هفتمین حضور خود در رقابت های پارالمپیک را تجربه می کند و در دور پیشین این رقابت ها در بازی های پارلمپیک 2008 پکن با کسب 5 نشان طلا، 6 نقره و 3 برنز در میان 147 کشور جایگاه 22 را بدست آورد./س 

برچسب ها: پرچم ، اهتراز ، پاراالمپیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.